Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2018-06-30

Wypadek w podróży służbowej

Pracownicy, odbywający podróże służbowe, częściej są narażeni na różnego rodzaju wypadki, np. drogowe. Przy ustalaniu prawa do odszkodowania istotne znaczenie ma wykazanie, że taki wyjazd był na polecenie pracodawcy, a wypadek pozostawał w związku przyczynowym z pracą.

W razie zaistnienia wypadku w czasie podróży służbowej pracownik ma prawo do świadczeń pieniężnych określonych w ustawie o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (zwanej dalej ustawą wypadkową) na takich samych zasadach jak w przypadku wypadku, który zaistniał przy pracy.

Uprawnienia pracownika do świadczeń wynikają wprost z art. 3 ust. 2 pkt 1 ustawy wypadkowej. Nie dotyczy to jedynie sytuacji, gdy wypadek ten został spowodowany postępowaniem pracownika, które nie pozostawało w związku z wykonywaniem powierzonych mu zadań. Z tytułu wypadku w czasie podróży służbowej przysługuje przede wszystkim prawo do jednorazowego odszkodowania w razie zaistnienia stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu oraz prawo do zasiłku chorobowego w wysokości 100% podstawy wymiaru.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00