Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-11-17

KIEDY WYDAĆ ŚWIADECTWO PRACY

Termin wydania świadectwa pracy jest uzależniony od rodzaju umowy, jaka łączyła pracownika z pracodawcą. W przypadku zawieranych po sobie umów na czas określony wynosi on 24 miesiące od zawarcia pierwszej umowy.

W nowych zasadach wydawania świadectwa pracy wprowadzono więcej terminów wydawania świadectwa pracy. Wcześniej pracodawca był zobowiązany do wydawania świadectwa pracy niezwłocznie w dniu, w którym następowało wygaśnięcie lub rozwiązanie stosunku pracy. Jeżeli było to niemożliwe, pracodawca miał obowiązek wydania świadectwa w ciągu 7 dni od ustania stosunku pracy.

Z upływem 24 miesięcy

W razie zatrudnienia na podstawie kolejnych terminowych umów o pracę (umowy na okres próbny, na czas określony lub na czas wykonania określonej pracy), następujących po sobie w okresie co najmniej 24 miesięcy, pracodawca jest zobowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy obejmujące zakończone okresy zatrudnienia na podstawie tego typu umów zawartych w tym okresie, poczynając od zawarcia pierwszej z tych umów (art. 97 § 1 k.p.). Wynika z tego, że w tym przypadku obowiązek wydania świadectwa pracy powstaje nie w dniu ustania zatrudnienia, lecz w dniu upływu 24 miesięcy od zawarcia pierwszej z takich umów, a "zbiorcze" świadectwo pracy obejmuje zakończone okresy zatrudnienia na podstawie wszystkich terminowych umów o pracę zawartych w tym czasie, niezależnie od ich liczby czy przerw między kolejnymi umowami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00