Porada
ODDELEGOWANIE DO INNEJ MIEJSCOWOŚCI
Przy kwalifikowaniu wyjazdu pracownika jako podróż służbowa czy oddelegowanie decydujące znaczenie ma określenie miejsca pracy w umowie o pracę z danym pracownikiem. Rozróżniając delegację od oddelegowania, należy rozumieć, że podróż służbowa wiąże się z wykonywaniem zadania służbowego poza miejscowością, w której znajduje się stałe miejsce pracy pracownika. O oddelegowaniu natomiast mówimy wówczas, gdy zmieniono miejsce wykonywania pracy wskazane w umowie o pracę. W tym celu pracodawca i pracownik zawierają porozumienie zmieniające. W praktyce oddelegowanie trwa dłużej niż 3 miesiące. Oddelegowany nie znajduje się w podróży służbowej, gdyż wykonuje pracę w określonym w umowie miejscu pracy. Nie przysługują mu diety i zwrot kosztów z tytułu podróży służbowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right