Porada
ŚWIADECTWO PRACY - ASPEKTY PRAKTYCZNE
Kodeks pracy nakazuje pracodawcy wydać świadectwo pracy niezwłocznie, przepisy wykonawcze - w dniu rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy. Należy rozumieć, że jest to ostatni dzień trwania stosunku pracy. Gdy to jest niemożliwe, pracodawca powinien dopełnić tego obowiązku w ciągu 7 dni.
Rozmowa ze Sławomirem Paruchem, radcą prawnym, partnerem kierującym Departamentem Prawa Pracy w kancelarii Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak
● Jakie problemy mogą mieć pracodawcy, wystawiając świadectwa pracy po wejściu w życie nowych przepisów Kodeksu pracy?
- Nowa regulacja Kodeksu pracy wprowadzona 5 stycznia 2011 r. jest dość niejasna. Wprowadzone zostały nowe przepisy, których celem jest umożliwienie m.in. wydawania zbiorczego świadectwa pracy mimo krótkich przerw w zatrudnieniu. Poprzednia regulacja nie nakładała na pracodawcę obowiązku wystawiania świadectwa pracy, jeżeli pracownik nawiązywał stosunek pracy na podstawie kolejnej umowy o pracę z dotychczasowym pracodawcą bezpośrednio po zakończeniu dotychczasowej umowy o pracę. Wydanie takiego świadectwa pracy następowało jedynie na żądanie pracownika. Nowelizacja zmieniła tę sytuację, nakładając na pracodawcę zatrudniającego pracownika na podstawie kolejnych umów terminowych bezwzględny obowiązek wydania świadectwa pracy obejmującego zakończone okresy zatrudnienia na podstawie umów terminowych zawartych w okresie 24 miesięcy, poczynając od zawarcia pierwszej z tych umów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right