comment
Artykuł
Data publikacji: 2011-09-24
NOWE ZASADY WYDAWANIA ŚWIADECTW PRACY
Ostatnia nowelizacja Kodeksu pracy wprowadziła istotne zmiany dotyczące wydawania świadectw pracy. Zastosowanie w praktyce nowych przepisów polega m.in. na tym, że od 21 marca br. pracodawca wydaje zbiorcze świadectwo pracy, obejmujące wszystkie umowy terminowe zawarte w okresie 24 miesięcy.
Mimo wprowadzonych zmian do Kodeksu pracy nadal obowiązuje generalna zasada, że w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca ma bezwzględny obowiązek niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy. W przepisach Kodeksu pracy pozostała również zasada, zgodnie z którą wydanie świadectwa pracy nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawcą.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka