Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-07-02

Wynagradzanie pracowników w samorządach (cz. 1)

Jedną z podstawowych zasad prawa pracy jest prawo każdego pracownika do godziwego wynagrodzenia.

Ewa Preis

radca prawny

Warunki wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą ustalają układy zbiorowe pracy oraz regulaminy wynagradzania, zaś dla pracowników sfery budżetowej Rada Ministrów. Dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego zasady wynagradzania określa rozporządzenie Rady Ministrów z 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (DzU nr 146, poz. 1222 ze zm.). Rozporządzenie to ustala wymagania kwalifikacyjne oraz liczbę lat pracy niezbędne do zajmowania określonych stanowisk. W uzasadnionych przypadkach przepisy rozporządzenia dopuszczają możliwość skrócenia pracownikowi wymaganego okresu pracy zawodowej na danym stanowisku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00