Artykuł
Wynagradzanie pracowników w samorządach (cz. 1)
Jedną z podstawowych zasad prawa pracy jest prawo każdego pracownika do godziwego wynagrodzenia.
Ewa Preis
radca prawny
Warunki wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą ustalają układy zbiorowe pracy oraz regulaminy wynagradzania, zaś dla pracowników sfery budżetowej Rada Ministrów. Dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego zasady wynagradzania określa rozporządzenie Rady Ministrów z 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (DzU nr 146, poz. 1222 ze zm.). Rozporządzenie to ustala wymagania kwalifikacyjne oraz liczbę lat pracy niezbędne do zajmowania określonych stanowisk. W uzasadnionych przypadkach przepisy rozporządzenia dopuszczają możliwość skrócenia pracownikowi wymaganego okresu pracy zawodowej na danym stanowisku.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right