Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-03-18

Opóźnienie w wypłacie wynagrodzenia za pracę

Podstawowym obowiązkiem pracodawcy jest terminowe wypłacanie pracownikom wynagrodzenia za pracę. Opóźnienie w wypłacie tego wynagrodzenia naraża pracodawcę na odpowiedzialność przewidzianą w przepisach prawa.

Edyta Kołkowska
Kancelaria Prawna Squire Sanders Wiater sp.k.
Zasady związane z terminowością wypłaty wynagrodzenia za pracę oraz skutkami opóźnienia regulują przepisy Kodeksu pracy oraz innych ustaw.
Pracodawca, który nie wypłaca terminowo pracownikom wynagrodzeń, powinien liczyć się nie tylko z obowiązkiem zapłacenia odsetek od zaległej pensji, grzywną nałożoną przez sąd, mandatem karnym nałożonym przez Państwową Inspekcję Pracy, ale również z tym, że pracownik rozwiąże umowę o pracę albo złoży pozew w sądzie pracy, a pracodawca może nawet zostanie skazany za przestępstwo w postępowaniu karnym. Pracodawca naraża się zarówno na konsekwencje podatkowe, jak i związane z obowiązkiem odprowadzania składek z ubezpieczenia społecznego.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00