Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-03-12

Wypełniamy świadectwo pracy

Wzór świadectwa pracy został określony w załączniku do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej - niestety w praktyce pojawia się wiele wątpliwości, jak prawidłowo sporządzić świadectwo pracy i uniknąć błędów w jego wypełnieniu.

Anna Stykowska
Świadectwo pracy stanowi dokument prywatny i jest wyłącznie dowodem na to, że pracodawca podpisał oświadczenie stanowiące treść tego świadectwa (art. 244 k.p.c.). Jest to dokument zawierający ściśle określone informacje dotyczące przebiegu zatrudnienia pracownika u danego pracodawcy.
Obowiązek wydania pracownikowi świadectwa powstaje po zakończeniu stosunku pracy. Powinien on zostać wypełniony przez pracodawcę niezwłocznie, bez względu na podstawę nawiązania stosunku pracy, czy też długości trwania zatrudnienia (art. 97 § 1 k.p.). Jedyny wyjątek od powyższej zasady został wskazany w § 1 ww. artykułu, a mianowicie, jeśli po rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy o pracę, pracodawca bezpośrednio nawiązuje z pracownikiem kolejną umowę o pracę, to nie musi wydawać świadectwa pracy - chyba że pracownik sam tego zażąda.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00