Data publikacji: 30.06.2018
Świadczenia dla przeniesionych urzędników
Urzędnicy państwowi i samorządowi z tytułu przeniesienia do innej miejscowości otrzymują świadczenia pieniężne.
Dorota Wołoszyn
Przeniesienie urzędnika polega na zmianie jego miejsca pracy z jednego urzędu do drugiego, pod warunkiem zatrudnienia w nowym urzędzie na stanowisku odpowiadającym jego kwalifikacjom. Artykuł 10 ustawy z 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (DzU z 2001 r. nr 86, poz. 953 ze zm.) przewiduje możliwość przeniesienia pracownika do pracy w urzędzie znajdującym się w innej miejscowości. Przepis ten stosuje się również do mianowanych pracowników samorządowych, na mocy art. 7 ustawy z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (DzU z 2001 r. nr 142, poz. 1593 ze zm.), nakazującego odpowiednie stosowanie art. 10 ustawy o pracownikach urzędów państwowych.
Świadczenia po przeniesieniu
Z tytułu przeniesienia do pracy w innej miejscowości urzędnikom państwowym oraz mianowanym pracownikom urzędów samorządowych przysługują świadczenia wymienione w rozporządzeniu Rady Ministrów z 30 kwietnia 2002 r. w sprawie wysokości i warunków wypłacania świadczeń urzędnikom państwowym przeniesionym do pracy w innej miejscowości (DzU nr 66, poz. 597).