comment
Artykuł
Data publikacji: 2004-07-03
Świadectwo pracy - dowód zatrudnienia
Brak świadectwa pracy może uniemożliwić zwolnionemu pracownikowi znalezienie nowego zatrudnienia. Gdy udowodni powstałą nieprawidłowość, może domagać się od byłego pracodawcy odszkodowania.
Iwona Toczek
Pracodawca w związku z wygaśnięciem lub rozwiązaniem stosunku pracy ma obowiązek niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy. Powinno ono zostać wydane pracownikowi niezwłocznie, to znaczy w dniu ustania stosunku pracy. Jeżeli nie jest to możliwe, pracodawca powinien dopełnić tego obowiązku w ciągu 7 dni od daty ustania stosunku pracy.
Wydanie świadectwa nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawcą. W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę z pracownikiem, z którym dotychczasowy pracodawca nawiązuje kolejną umowę o pracę bezpośrednio po rozwiązaniu lub wygaśnięciu poprzedniej umowy o pracę, pracodawca wydaje pracownikowi świadectwo pracy tylko na jego żądanie.
• Świadectwo dla pracownika
Na pracodawcy ciąży obowiązek wydania świadectwa pracy pracownikowi, czyli osobie zatrudnionej na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka