Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2002-10-03

Wydanie świadectwa pracy

Wydanie świadectwa pracy jest obowiązkiem pracodawcy i nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawcą.

Katarzyna Konieczna
W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy, zgodnie z art. 97 § 1 Kodeksu pracy, każdy pracownik powinien niezwłocznie otrzymać od pracodawcy świadectwo pracy. Kwestie związane z wydawaniem i treścią świadectwa pracy zostały uregulowane w Kodeksie pracy w art. 97-99 oraz w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz.U. Nr 60, poz. 282), obowiązującym od 2 czerwca 1996 r.
Treść i forma świadectwa pracy
Świadectwo pracy jest dokumentem sporządzonym w formie pisemnej, zawierającym informacje dotyczące zatrudnienia pracownika w danym zakładzie pracy. Obowiązek wydania świadectwa pracy ciąży na wszystkich pracodawcach z mocy prawa z chwilą rozwiązania umowy o pracę niezależnie od tego, czy pracownik domagał się jego wydania, rozliczył się z powierzonego mienia lub czy dopełnił inne czynności konieczne w związku z ustaniem stosunku pracy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00