Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2001-11-22

Niewydanie świadectwa pracy - odszkodowanie

Niewydanie świadectwa pracy – odszkodowanie

Ryszard Sadlik

sędzia Sądu Rejonowego w Kielcach

W razie niewydania w terminie świadectwa pracy lub wydania świadectwa o niewłaściwej treści pracownik może domagać się od pracodawcy odszkodowania za powstałą na skutek tego szkodę.

Pracodawca ma ustawowy obowiązek wydania pracownikowi świadectwa pracy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy. Oznacza to, że w każdym przypadku ustania zatrudnienia, bez względu na podstawę prawną stosunku pracy, pracodawca musi wydać swemu pracownikowi dokument o treści ustalonej w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja 1996 r. (Dz.U. Nr 60, poz. 282).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00