comment
Artykuł
Data publikacji: 2001-11-22
Niewydanie świadectwa pracy - odszkodowanie
Niewydanie świadectwa pracy odszkodowanie
Ryszard Sadlik
sędzia Sądu Rejonowego w Kielcach
W razie niewydania w terminie świadectwa pracy lub wydania świadectwa o niewłaściwej treści pracownik może domagać się od pracodawcy odszkodowania za powstałą na skutek tego szkodę.
Pracodawca ma ustawowy obowiązek wydania pracownikowi świadectwa pracy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy. Oznacza to, że w każdym przypadku ustania zatrudnienia, bez względu na podstawę prawną stosunku pracy, pracodawca musi wydać swemu pracownikowi dokument o treści ustalonej w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja 1996 r. (Dz.U. Nr 60, poz. 282).
Pozostało 86% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka