Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-10-04

Świadectwo pracy

WYKŁAD XVI

Świadectwo pracy

W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca jest zobowiązany do niezwłocznego wydania pracownikowi świadectwa pracy.

Świadectwo pracy jest dokumentem, którego wydaniem pracodawca potwierdza zatrudnienie pracownika w ramach stosunku pracy w określonym okresie oraz przedstawia warunki tego zatrudnienia.

Obowiązek wydania pracownikowi świadectwa pracy wynika z art. 97 § 1 k.p. Oznacza to, iż pracownik nie musi występować do pracodawcy z wnioskiem o wydanie świadectwa pracy, ponieważ uprawnienie to wynika wprost z mocy prawa.

Pracodawco pamiętaj!

Wydanie świadectwa pracy nie jest uzależnione od uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawcą.

Treść świadectwa pracy została określona w art. 97 § 2 k.p. oraz w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu jego wydawania i prostowania (Dz.U. Nr 60, poz. 282). Przepisy te określają w sposób wyczerpujący, jakie elementy musi zawierać świadectwo pracy – zarówno obligatoryjne, jak i fakultatywne – oraz sposób jego wypełnienia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00