Artykuł
Świadectwo pracy
WYKŁAD XVI
Świadectwo pracy
W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca jest zobowiązany do niezwłocznego wydania pracownikowi świadectwa pracy.
Świadectwo pracy jest dokumentem, którego wydaniem pracodawca potwierdza zatrudnienie pracownika w ramach stosunku pracy w określonym okresie oraz przedstawia warunki tego zatrudnienia.
Obowiązek wydania pracownikowi świadectwa pracy wynika z art. 97 § 1 k.p. Oznacza to, iż pracownik nie musi występować do pracodawcy z wnioskiem o wydanie świadectwa pracy, ponieważ uprawnienie to wynika wprost z mocy prawa.
Pracodawco pamiętaj!
Wydanie świadectwa pracy nie jest uzależnione od uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawcą.
Treść świadectwa pracy została określona w art. 97 § 2 k.p. oraz w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu jego wydawania i prostowania (Dz.U. Nr 60, poz. 282). Przepisy te określają w sposób wyczerpujący, jakie elementy musi zawierać świadectwo pracy zarówno obligatoryjne, jak i fakultatywne oraz sposób jego wypełnienia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right