Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-07-03

Procedura rejestracji zakładowych układów zbiorowych pracy

Procedura rejestracji zakładowych układów zbiorowych pracy

Renata Kuczewska-Łaguniak

Ustawa z 9 listopada 2000 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. Nr 107, poz. 1127) wprowadziła istotne zmiany w przepisach działu XI Kodeksu pracy – „Układy zbiorowe pracy”. Znowelizowane prawo układowe zaczęło obowiązywać 1 stycznia 2001 r.

W konsekwencji zmian – na podstawie art. 24111 § 6 k.p. – 5 maja 2001 r. weszło w życie nowe rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 4 kwietnia 2001 r. w sprawie trybu postępowania w sprawie rejestracji układów zbiorowych pracy, prowadzenia rejestru układów i akt rejestrowych oraz wzorów klauzul rejestracyjnych i kart rejestrowych (Dz.U. Nr 34, poz. 408).

Przepisy kodeksu i przepisy wykonawcze kolejno precyzują obowiązki, jakie spoczywają na podmiotach zawartego już układu, a które dotyczą procedury rejestracji układu. W odniesieniu do poprzedniej regulacji postępowanie jest bardziej sformalizowane, co w praktyce spotyka się z dużym niezadowoleniem stron układowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00