Artykuł
Zakres czynności pracownika
Zakres czynności pracownika
Klaudia Anders
Zakres obowiązków pracownika to przydzielone mu przez pracodawcę konkretne zadania wewnątrz i na zewnątrz zakładu pracy, które wynikają z rodzaju umówionej pracy i zajmowanego przez pracownika stanowiska.
Obowiązek pracodawcy zapoznania pracownika z zakresem jego zadań został wyrażony przez ustawodawcę w art. 94 pkt 1 k.p., zgodnie z którym pracodawca jest obowiązany zaznajomić pracowników podejmujących pracę z zakresem ich obowiązków, sposobem wykonywania pracy na wyznaczonych stanowiskach oraz ich podstawowymi uprawnieniami. Powinność pracodawcy w zakresie poinformowania pracownika o jego zadaniach i sposobie ich realizacji jest elementem ogólniejszego obowiązku należytego współdziałania przy wykonywaniu zobowiązania przez pracownika.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right