comment
Porada
Data publikacji: 2005-05-03
Jak należy poinformować ZUS o przejęciu zakładu pracy
W jaki sposób należy poinformować ZUS o przejęciu zakładu pracy przez inny podmiot w trybie art. 231 Kodeksu pracy? Jakie są zasady postępowania w przypadku przejęcia płatnika składek przez innego płatnika? Czy są w tym zakresie określone jakieś terminy?
Przejęcie zakładu pracy: W sytuacji gdy jeden podmiot przejmuje w całości inny - wraz z zobowiązaniami wynikającymi z zawartych z pracownikami umów o pracę - obowiązki związane ze zgłaszaniem do ubezpieczeń oraz rozliczaniem składek na ubezpieczenia społeczne powstają zarówno po stronie zakładu przejmowanego, jak i przejmującego.
Na mocy art. 231 § 1 Kodeksu pracy w razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka