Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2005-05-03

Jak należy poinformować ZUS o przejęciu zakładu pracy

W jaki sposób należy poinformować ZUS o przejęciu zakładu pracy przez inny podmiot w trybie art. 231 Kodeksu pracy? Jakie są zasady postępowania w przypadku przejęcia płatnika składek przez innego płatnika? Czy są w tym zakresie określone jakieś terminy?

Przejęcie zakładu pracy: W sytuacji gdy jeden podmiot przejmuje w całości inny - wraz z zobowiązaniami wynikającymi z zawartych z pracownikami umów o pracę - obowiązki związane ze zgłaszaniem do ubezpieczeń oraz rozliczaniem składek na ubezpieczenia społeczne powstają zarówno po stronie zakładu przejmowanego, jak i przejmującego.
Na mocy art. 231 § 1 Kodeksu pracy w razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00