Artykuł
Zwiększenie obowiązków pracownika
Zwiększenie obowiązków pracownika
Pracodawca i pracownik powinni w umowie o pracę określić rodzaj wykonywanej pracy i miejsce jej wykonywania oraz termin rozpoczęcia pracy. Określenie rodzaju pracy może nastąpić przez wskazanie stanowiska pracy, rodzaju wykonywanego zawodu lub też przez określenie rodzaju czynności składających się na realizację celu stosunku pracy. Pracodawca może, ale nie musi, zamieścić w umowie o pracę tzw. zakres czynności. Brak zakresu czynności nie może skutkować uznaniem takiego postępowania pracodawcy za naruszające prawo.
Poprzez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się świadczyć pracę podporządkowaną. Zobowiązuje się do respektowania poleceń przełożonego, ale w granicach i na podstawie umowy, której treść uzupełniają przepisy prawa, zwłaszcza Kodeksu pracy.
Określenie rodzaju pracy stanowi istotny i konieczny warunek każdej umowy o pracę, jednostronne polecenie przełożonego nie może zatem zobowiązać pracownika do stałego świadczenia pracy rodzajowo innej niż określona w umowie. Zmiana taka wymaga formy wypowiedzenia zmieniającego. Jest to zasada ogólna, od której w praktyce zachodzą pewne wyjątki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right