Artykuł
opinia
Regulamin może być słabą albo mocną stroną e-sklepu
Dobrze opracowany regulamin może zabezpieczyć sprzedawcę handlującego online przed ewentualnymi błędami, chociażby w cenach prezentowanych towarów.
Odpowiedni regulamin sklepu internetowego jest niezwykle ważny dla prowadzenia działalności przedsiębiorcy oraz dla wizerunku i wiarygodności jego i jego firmy w przestrzeni cyfrowej. Sprzedawca powinien się zatroszczyć o dokładne i wyczerpujące opracowanie jego postanowień. Opracowanie wyczerpujące oznacza nie tyle zgodność z obowiązującym prawem, z obligatoryjnymi warunkami, ile takie, które przede wszystkim zabezpieczy interesy sprzedawcy na przyszłość, przed negatywnymi skutkami transakcji czy nieoczekiwanymi błędami.
Błędy w cenach
Jeden z błędów w regulaminach sklepów internetowych polega na pominięciu czy braku rozwiązań i klauzul przewidujących postępowanie sprzedawcy wobec skutków nieprawidłowego działania platformy sprzedażowej lub problemów technicznych (awarii) sklepu internetowego. Sprzedawca może nie mieć wpływu na usterki techniczne sklepu i błędy cenowe produktów, które nie zostaną ujawnione w związku z migracją danych na platformie sprzedażowej, zanim produkt trafi do elektronicznej sprzedaży. Wystarczy, że w trakcie realizacji zamówienia wystąpi błąd, który zmieni ceny produktów na stronie internetowej sklepu, lub zostanie naliczony zbyt wysoki rabat dla danego produktu, a po stronie sprzedającego powstanie szkoda, która nie jest związana z umyślnym działaniem kupującego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right