Artykuł
Kto podpisuje sprawozdanie finansowe przy wspólnej obsłudze jednostek w gminie
Czy w przypadku powołania w gminie centrum usług wspólnych kierownicy jednostek obsługiwanych, np. placówki oświatowej czy gminnego ośrodka pomocy społecznej, mogą samodzielnie podpisywać sprawozdania finansowe (bilanse)? Czy jednak powinien to zrobić podmiot obsługujący? Jak może to potraktować regionalna izba obrachunkowa? Wątpliwość wynika z niejasności uchwały rady gminy w sprawie obsługi oraz art. 10c ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, gdzie mowa o sprawozdawczości jednostek obsługiwanych, a ustawa nie precyzuje, jaka jest to sprawozdawczość: budżetowa czy finansowa.
Skoro w zapytaniu poruszono kwestię wspólnej obsługi w kontekście funkcjonowania jednostek w strukturze samorządu gminnego, to warto w pierwszej kolejności przypomnieć istotę wspomnianej wspólnej obsługi. Ustawodawca wprowadził ten mechanizm w art. 10a–10d ustawy o samorządzie gminnym (dalej: u.s.g.). W art. 10a u.s.g. postanowiono, że „gmina może zapewnić wspólną obsługę, w szczególności administracyjną, finansową i organizacyjną:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right