Artykuł
Praca zdalna vs RODO. Sprawdź, o co najczęściej pytają pracodawcy
Nowelizacja kodeksu pracy i wprowadzenie do niego przepisów o pracy zdalnej, które wejdą w życie 7 kwietnia 2023 r., budzi wiele wątpliwości pracodawców. Największe wiążą się z prawidłowym rozliczeniem kosztów ponoszonych przez pracowników i możliwością kontroli pracy. Jednak nie mniej istotną rzeczą jest odpowiednie uregulowanie kwestii przetwarzania i zabezpieczenia danych osobowych w związku z pracą zdalną. Obowiązek ten ciąży co prawda na pracodawcach już teraz na podstawie samych przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE z 2016 r. L 119, str. 1; dalej: RODO) oraz z ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1510; ost.zm. Dz.U. z 2023 r. poz. 240; dalej: k.p.), ale przepisy nowelizujące wprowadzają nowe regulacje w tym przedmiocie. Jak więc odpowiednio przygotować organizację do bezpiecznego i zgodnego z przepisami przetwarzania danych osobowych w toku pracy zdalnej? Oto najczęściej zadawane przez pracodawców pytania.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right