Pracodawcy powinni przygotować ujednolicone formularze związane z pracą zdalną
Nowe przepisy nie weszły jeszcze w życie, ale firmy już dziś mogą się do tego przygotować. Wykonywanie takiej pracy będzie ułatwione, ale nie obędzie się bez kilku formalności, najlepiej takich samych dla wszystkich
Nowelizacja kodeksu pracy, nad którą obecnie pracuje Sejm, zakłada wprowadzenie na stałe do porządku prawnego pracy zdalnej, przy jednoczesnym usunięciu w całości telepracy oraz pracy zdalnej na podstawie art. 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Praca zdalna po nowemu to dodatkowe obowiązki administracyjne związane z jej rozpoczęciem, trwaniem oraz zakończeniem. Pracodawcy obawiają się, że nowa dokumentacja dotycząca pracy zdalnej spowoduje, że pojawią się dodatkowe dokumenty do podpisywania przez pracowników. Pandemia COVID-19 pokazała zaś, że uzyskiwanie odręcznych podpisów przez pracowników wykonujących pracę poza biurem nie jest proste.