Poradnia kadrowa
Jak potraktować wypadek w drodze do pracy, o którym pracodawca dowiaduje się po kilku dniach
Dlaczego nie trzeba refundować kosztów zakupu okularów pracownikowi korzystającemu z laptopa
Na jakich zasadach społeczny inspektor pracy może zrezygnować z pełnionej funkcji
Czy obcokrajowiec delegowany z zagranicznej spółki matki do polskiego oddziału musi zostać poddany badaniom lekarskim
Nasz pracownik jadąc do pracy, uległ wypadkowi komunikacyjnemu. Bezpośrednio po zdarzeniu nie stawił się do pracy, lecz zgłosił urlop na żądanie. Dopiero po kilku dniach przedstawił kartę informacyjną ze szpitala, z której wynika, że udzielano mu pomocy medycznej. Czy takie zdarzenie można uznać za wypadek w drodze do pracy?
W myśl art. 57b ust. 1 ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (dalej: u.e.r.) za wypadek w drodze do pracy lub z pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, które nastąpiło w drodze do lub z miejsca wykonywania zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł ubezpieczenia rentowego, jeżeli droga ta była najkrótsza i nie została przerwana. Jednakże uważa się, że wypadek nastąpił w drodze do pracy lub z pracy, mimo że droga została przerwana, jeżeli przerwa była życiowo uzasadniona i jej czas nie przekraczał granic potrzeby, a także wówczas gdy droga, nie będąc drogą najkrótszą, była dla ubezpieczonego, ze względów komunikacyjnych, najdogodniejsza.