Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-11-06

Praca menedżera a składki ZUS

Podstawę zatrudnienia menedżera stanowi na ogół kontrakt menedżerski. W zależności od warunków wykonywania kontraktu sytuacja prawna menedżera może przedstawiać się różnie w zakresie obowiązków ubezpieczeniowych.

Piotr Kostrzewa

Kontrakt menedżerski zalicza się do umów o świadczenie usług, do których z reguły znajdują odpowiednie zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego dotyczące zlecenia. Tego typu umowy nazywa się również mianem umów nienazwanych, tj. takich umów, o których przepisy k.c. wprost nie stanowią. W podobny sposób kwalifikuje się umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, umowy o powiernictwo nad przedsiębiorstwem, umowy zarządu i inne umowy o podobnym charakterze. Treścią kontraktu menedżerskiego jest zobowiązanie się menedżera do zarządzania przedsiębiorstwem, w imieniu i na rzecz tego przedsiębiorstwa, za wynagrodzeniem. Z reguły kontrakt menedżerski od umowy o pracę odróżniają takie cechy, jak brak podporządkowania menedżera właścicielowi przedsiębiorstwa w zakresie działań, do których wykonywania menedżer zobowiązał się w kontrakcie; kryterium oceny pracy menedżera stanowi nie tylko staranność jej wykonywania, ale także jej wyniki (np. zysk przedsiębiorstwa); brak ustawowej gwarancji minimalnego wynagrodzenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00