comment
Porada
Data publikacji: 2005-04-11
Odszkodowanie za niewydanie świadectwa pracy
Pracownik był zatrudniony na podstawie umowy o pracę zawartej na czas określony. Kilka dni przed końcem umowy o pracę rozchorował się i otrzymał zwolnienie lekarskie. Ze względu na to, że nie był obecny w pracy ostatniego dnia, wysłałem mu świadectwo pracy pocztą, ale przesyłka wróciła, okazało się bowiem, że jego adres jest nieaktualny. Niecałe dwa miesiące później pracownik zjawił się z żądaniem wydania świadectwa pracy i wypłaty odszkodowania (podobno brak świadectwa pracy uniemożliwił mu podjęcie pracy). W jakim terminie powinienem wydać świadectwo pracy byłemu pracownikowi? Czy to ja powinienem przed sądem udowodnić, że pracownik nie poniósł żadnej straty? W jakiej wysokości pracownik może domagać się odszkodowania za niewydanie w terminie świadectwa pracy?
Pozostało 82% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka