Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-07-07

Procedury w razie zwolnienia grupowego

Jaka powinna być treść zawiadomienia o zmniejszeniu zatrudnienia z przyczyn ekonomicznych lub w związku ze zmianami organizacyjnymi, produkcyjnymi albo technologicznymi? Kiedy pracodawca wydaje regulamin zwolnień?

Anna Tomczyk
Masz wątpliwości, napisz:
prawo.autorzy@infor.pl
Ustawa z 28 grudnia 1989 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy (j.t. Dz.U. z 2002 r. Nr 112, poz. 980 z późn.zm.) określa szczególny tryb postępowania w razie przeprowadzania zwolnień grupowych. Chodzi tu o współdziałanie pracodawcy ze związkami zawodowymi w sprawie zamierzonego rozwiązania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn określonych w ustawie. Ten tryb współdziałania ze związkami zawodowymi dotyczy rozwiązywania stosunków pracy w przypadku ogłoszenia upadłości zakładu lub jego likwidacji, a także zmniejszenia zatrudnienia z przyczyn organizacyjnych lub ekonomicznych, jeżeli powodują one konieczność jednorazowego lub w okresie nie dłuższym niż 3 miesiące rozwiązania stosunków pracy z grupą pracowników określoną w art. 1 ust. 1 ustawy, z wyjątkiem sytuacji określonej w art. 7a ustawy.
Zawiadomienie zakładowej organizacji związkowej
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00