Informacja o wznowieniu dokonywania wpłat do PPK
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. poz. 2215).
Wypełnij
Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) to powszechny i dobrowolny program systematycznego oszczędzania, przeznaczony dla wszystkich osób zatrudnionych, które podlegają obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym.
Uczestnictwo w PPK jest dobrowolne. Wpis do PPK odbywa się automatycznie, ale w każdej chwili pracownik może wypisać z programu. Wystarczy, że złoży swojemu pracodawcy pisemną deklarację o rezygnacji z uczestnictwa w PPK. Taką rezygnację należy ponawiać, gdyż zgodnie z wymogami ustawy o PPK co 4 lata pracodawca będzie automatycznie zapisywał do PPK pracowników, którzy zrezygnowali.
Informacja o wznowieniu dokonywania wpłat do PPK zawiera:
- dane dotyczące podmiotu zatrudniającego:
- imię (imiona) i nazwisko,
- numer NIP,
- adres;
- dane dotyczące osoby zatrudnionej;
- oświadczenie podmiotu zatrudniającego o posiadaniu przez niego wiedzy o konsekwencjach złożenia deklaracji.