Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 15 października 2024 r., sygn. II SA/Wr 400/24

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Wojciech Śnieżyński Sędziowie: asesor WSA Dominik Dymitruk sędzia WSA Adam Habuda (spr.) Protokolant: Referent stażysta Małgorzata Balowska po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 15 października 2024 r. sprawy ze skargi Wspólnoty Mieszkaniowej [...] w S. na decyzję Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia 15 marca 2024 r. nr 320/2024 w przedmiocie odmowy zmiany decyzji w zakresie terminu wykonania obowiązku oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

Wspólnota Mieszkaniowa przy ul. [...] w S. (dalej: strona skarżąca, Wspólnota), reprezentowana przez profesjonalnego pełnomocnika, wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu skargę na decyzję Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego (dalej: DWINB, organ II instancji) nr 320/2024 z dnia 15 marca 2024 r. utrzymującą w mocy decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Świdnicy (dalej: PINB) nr 8/2024 z dnia 15 stycznia 2024 r. odmawiającą zmiany decyzji PINB z dnia 12 sierpnia 2021 r. w zakresie terminu wykonania obowiązków określonych w tej decyzji.

Skarga jest rezultatem następująco ukształtowanego postępowania administracyjnego.

PINB ostateczną decyzją administracyjną z dnia 2 sierpnia 2021 r. nakazał Wspólnocie usunięcie nieprawidłowości w stanie technicznym obiektu w szczególności poprzez remont kominów i związanych z nimi instalacji, naprawę elewacji budynku, uzupełnienie tynków, remont części pokrycia dachu, naprawę zadaszenia nad wejściami do klatek schodowych, określając datę 30 czerwca 2022 r. jako termin wykonania obowiązku. Wskutek wniosku Wspólnoty z dnia 27 czerwca 2022 r. o prolongatę terminu, motywowanego kwestiami organizacyjnymi i kosztowymi, PINB decyzją z dnia 12 października 2022 r. zmienił termin wykonania obowiązku wskazując datę 30 czerwca 2023 r. W odpowiedzi na kolejny wniosek Wspólnoty z dnia 30 czerwca 2023 r. dotyczący zmiany terminu wykonania obowiązku - do 30 czerwca 2025 r., uzasadniany trudnościami w pozyskaniu finansowania oraz cenami prac remontowych, organ I instancji wskazaną wyżej decyzją, w oparciu o art. 155 w związku z art. 154§2 k.p.a. odmówił zmiany decyzji w zakresie przesunięcia terminu motywując to niespełnieniem przesłanki polegającej na istnieniu interesu społecznego lub słusznego interesu strony, gdyż utrzymywanie budynku wielorodzinnego w nieodpowiednim stanie technicznym przez tak znaczny okres czasu nie leży w interesie społecznym, ani nie może być uznane za słuszny interes strony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00