Jakie zapisy zawrzeć w regulaminie czasu pracy w firmie prowadzącej sprzedaż detaliczną w centrum handlowym
PROBLEM
Tworzymy regulamin pracy i chcemy, aby był zgodny z przepisami. Proszę o sugestię, jak go ustalić, aby był korzystny dla pracodawcy w przypadku, gdy wystąpią nadgodziny. Wiem, najlepiej, aby nie występowały, ale występują. Stosujemy równoważny system pracy, jednomiesięczny okres rozliczeniowy i jest to miesiąc kalendarzowy. Czy mając na uwadze, że firma prowadzi sprzedaż detaliczną w centrum handlowym, które czynne jest sześć dni w tygodniu i w niedzielę handlową, gdy taka wystąpi, prawidłowe są takie zapisy w regulaminie: "pkt 2 Pracownicy objęci są równoważnym systemem czasu pracy, co oznacza, że czas pracy wynosi przeciętnie 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin (Ja bym dopisał jeszcze: oraz/lub przeciętnie 10 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin) w przeciętnie sześciodniowym tygodniu pracy od poniedziałku do soboty lub siedmiodniowym od poniedziałku do niedzieli w przypadku ustawowo wskazanej niedzieli handlowej w 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym, pkt 3. Praca wykonywana jest od poniedziałku do soboty oraz w niedziele ustawowo handlowe, a dniami wolnymi od pracy są pozostałe niedziele oraz święta. Praca wykonywana jest w godzinach pracy sklepu, czyli od poniedziałku do soboty w godzinach 10:00-20:00 w niedzielę handlową 10:00-20:00, godziny pracy sklepu mogą się zmienić decyzją: pracodawcy, właściciela centrum handlowego lub ustawodawcy." Czy takie zapisy są prawidłowe?