Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 listopada 2022 r., sygn. KIO/KD 32/22

Sygn. akt: KIO/KD 32/22

UCHWAŁA

KRAJOWEJ IZBY ODWOŁAWCZEJ

z dnia 22 listopada 2022 r.

po rozpatrzeniu zastrzeżeń z dnia 28 października 2022 r. zgłoszonych do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych przez zamawiającego: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny Nr 5 im. Św. Barbary w Sosnowcu z siedzibą w Sosnowcu, dotyczących informacji o wyniku kontroli doraźnej z dnia 17 października 2021 r. (znak sprawy KND/191/21/DKZP) postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. Usługa transportu pacjentów, krwi i preparatów krwiopochodnych, materiałów biologicznych (znak postępowania: 7/PNP/SW/2021)

Krajowa Izba Odwoławcza w składzie:

Katarzyna Odrzywolska

Andrzej Niwicki

Marzena Ordysińska

wyraża następującą opinię:

zastrzeżenia zamawiającego do informacji o wyniku kontroli doraźnej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych nie zasługują na uwzględnienie

Uzasad n ien ie

uchwały z dnia 22 listopada 2022 r. sygn. akt: KIO/KD 32/22

Prezes Urzędu Zamówień Publicznych (dalej zwany również jako „Kontrolujący” lub „Prezes UZP”) w wyniku kontroli doraźnej postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. Usługa transportu pacjentów, krwi i preparatów krwiopochodnych, materiałów biologicznych (znak postępowania: 7/PNP/SW/2021), na podstawie art. 607 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.) - dalej „ustawa Pzp”, stwierdził naruszenie przez Zamawiającego następujących przepisów: art. 16 pkt 1 i 2 w zw. z art. 239 oraz 240 ustawy Pzp poprzez prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sposób nieprzejrzysty oraz nie zapewniający zachowania zasady równego traktowania wykonawców, z powodu określenia wewnętrznie sprzecznych postanowień rozdziału XVIII SWZ (Opis kryteriów ocen ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert) dotyczących sposobu ustalania punktacji ofert w ramach kryterium „ilość środków transportu”, oraz w konsekwencji art. 255 pkt 6 ustawy Pzp poprzez zaniechanie unieważnienia postępowania obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00