Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 11 czerwca 2024 r., sygn. III SA/Łd 40/24

Dnia 11 czerwca 2024 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi – Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Joanna Wyporska-Frankiewicz (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Monika Krzyżaniak Sędzia WSA Anna Dębowska Protokolant asystent sędziego Beata Drożdż po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 maja 2024 roku sprawy ze skargi "K" Spółki jawnej z siedzibą w P. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Łodzi z dnia 28 listopada 2023 roku nr 1001-IOC.4823.10.2023.7.SZ w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej z tytułu naruszenia obowiązków związanych z drogowym przewozem towarów oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z 28 listopada 2023 r. Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Łodzi utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Łódzkiego Urzędu Celno-Skarbowego w Łodzi z 31 sierpnia 2023 r. w sprawie nałożenia na "K" Spółkę Jawną (dalej: strona, strona skarżąca lub skarżąca, a także spółka) jako podmiot wysyłający karę pieniężną w wysokości 75 902 zł za nieprzesłanie do rejestru zgłoszenia przed rozpoczęciem 10 sierpnia 2022 r. przewozu oleju napędowego o kodzie CN 2710 w ilości 25 111 litrów.

W sprawie ustalono następujący stan faktyczny i prawny.

10 sierpnia 2022 r. o godz. 11:17 na autostradzie A2, na terenie MOP N, funkcjonariusze Łódzkiego Urzędu Celno-Skarbowego w Łodzi zatrzymali do kontroli zespół pojazdów w rozumieniu art. 2 pkt 11 lit. a) ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi (Dz.U. z 2017 r., poz. 708 ze zm.) – dalej: "ustawa o SENT", na numerach rejestracyjnych [...]/[...]. Pojazd realizował przewóz oleju napędowego o kodzie CN 2710 w ilości 25 111 litrów. Kierujący pojazdem okazał kontrolującym dokument przewozowy oraz dokument przesunięcia międzymagazynowego towarów niebezpiecznych, nr 38553/72/YT/A/10/08/2022 z 10 sierpnia 2022 r., z którego wynikało, że w miejscu załadunku w K. przy ul. [...], do środka przewozowego załadowano łącznie 30 213 litrów oleju napędowego. Część towaru, tj. 5 102 litry dostarczono do odbiorcy przed rozpoczęciem kontroli, zgodnie ze zgłoszeniem SENT20220810001481, na adres Ł. ul. [...]. Pozostałą ilość – tj. 25 111 litrów - przewożono dalej do siedziby firmy K. Spółka Jawna pod adresem: Ł., [...], w oparciu o dokument przesunięcia międzymagazynowego nr 38553/72/YT/A/10/08/2022 z 10 sierpnia 2022 r., sporządzony na odpowiednim, wypełnionym przez stronę druku. Przewoźnikiem była wyżej wymieniona strona. W trakcie kontroli strona nie wykazała jednak tytułu prawnego do jakiegokolwiek magazynu w miejscu załadunku towaru, tj. w K przy ul. [...]. W związku z powyższym kontrolujący uznali, że nie zostały spełnione przesłanki z art. 3 ust. 7 ustawy o SENT wyłączające obowiązek dokonania zgłoszenia kontrolowanego przewozu do systemu SENT. Z uwagi na wskazane powyżej, poczynione podczas kontroli, ustalenia polecono kontrolowanemu sporządzenie wymaganego zgłoszenia, które zostało sporządzone i zarejestrowane pod nr SENT20220810006281. W zgłoszeniu tym strona wskazała samą siebie zarówno jako podmiot wysyłający, podmiot odbierający, jak i przewoźnika.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00