Orzeczenie
Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 28 września 2023 r., sygn. I SA/Wr 975/22
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: SWSA Dagmara Dominik-Ogińska (sprawozdawca) Sędziowie: SWSA Tadeusz Haberka AWSA Łukasz Cieślak Protokolant starszy specjalista Paulina Wódka po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 14 września 2023 r. sprawy ze skargi Gminy W. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 20 października 2022 r. nr 0113-KDIPT1-2.4012.530.2022.1.KT w przedmiocie podatku od towarów i usług I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; II. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę: 697,00 zł (sześćset dziewięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
1. Postępowanie przed organem podatkowym.
1.1. Przedmiotem skargi Gminy W. (dalej Gmina) jest interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 20 października 2022 r. nr 0113-KDIPT1-2.4012.530.2022.1.KT w przedmiocie podatku od towarów i usług (dalej VAT).
1.2. Z uzasadnienia zaskarżonej interpretacji wynika, że w złożonym wniosku z dnia 14 lipca 2022 r. przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe. Gmina – Urząd Miejski W. planuje realizację inwestycji "Budowa wydzielonej jezdni komunikacji zbiorowej na [...]" (dalej inwestycja). Inwestycja polegać będzie na:
- (1) budowie wydzielonej jezdni autobusowej (buspas) w pasie drogowym ulicy [...] we W. na odcinku od włączenia w istniejące torowisko tramwajowe na południowym wlocie skrzyżowania z ulicą [...] do wiaduktu kolejowego, a następnie w ulicy [...] – od tego wiaduktu do ulicy [...]; wykonana zostanie dwukierunkowa wydzielona jezdnia autobusowa o długości około 2,5 km. Jezdnia ta będzie częścią drogi publicznej wojewódzkiej nr [...], przy czym organizacja ruchu drogowego będzie przewidywać wyłącznie ruch autobusowy na tej jezdni, tj. w ciągu od włączenia w istniejące torowisko tramwajowe na południowym wlocie skrzyżowania z ulicą [...] do wiaduktu kolejowego, a następnie w ulicy [...] – od tego wiaduktu do ulicy [...]; Gmina buduje wydzieloną jezdnię autobusową (buspas) wyłącznie w celu wykonywania usługi komunikacji miejskiej autobusowej, a więc czynności opodatkowanej VAT (usłudze komunikacji miejskiej).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right