Zmiana terminu wprowadzenia e-Doręczeń
Termin wdrożenia obowiązku stosowania e-Doręczeń zostanie przesunięty na 1 stycznia 2025 r. Pozwoli to na przeprowadzenie nowelizacji ustawy o doręczeniach oraz innych ustaw, wprowadzając okres przejściowy w stosowaniu e-Doręczeń.
Minister Dariusz Standerski spotkał się z grupą roboczą ds. e-Doręczeń zrzeszającą przedstawicieli organizacji reprezentujących jednostki samorządu terytorialnego przy Ministerstwie Cyfryzacji. Podczas spotkania zapowiedziano, że to ostatnie przesunięcie, które jest niezbędne, aby przeprowadzić proces legislacyjny zmieniający ustawę o doręczeniach elektronicznych.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Ministerstwa, kontynuowane będą działania informacyjno-wdrożeniowe skierowane do podmiotów publicznych, działania mające na celu wdrożenie systemów klasy EZD (Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją) w podmiotach publicznych oraz zmiany w systemie e-Doręczeń, dostosowujące go w większym stopniu do potrzeb użytkowników.
Minister zapowiedział również, że kierownictwo Ministerstwa rozpocznie spotkania w poszczególnych województwach, podczas których będą zachęcać podmioty publiczne – szczególnie jednostki samorządu terytorialnego – do wdrażania e-Doręczeń w swoich jednostkach oraz zbierać uwagi do funkcjonowania nowego rozwiązania.
Ministerstwo Cyfryzacji zmieni komunikat z 21 grudnia 2023 r. zmieniający komunikat w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej oraz udostępnienia w systemie teleinformatycznym punktu dostępu do usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego w ruchu transgranicznym, wskazując nowy termin.