Artykuł
KSeF – czego obawiają się jednostki samorządowe
Od czasów centralizacji VAT żadne zmiany podatkowe nie wzbudziły w jednostkach samorządowych tak wiele niepokoju jak obowiązek wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur. Niestety, nic nie wskazuje na to, by samorządy miały otrzymać na to więcej czasu niż pozostali podatnicy. A to oznacza, że pozostało około pół roku na podjęcie odpowiednich działań zmierzających do dostosowania wewnętrznych systemów i procedur do potrzeb tak skomplikowanych podmiotów, jakimi są jednostki scentralizowane.
Krajowy System e-Faktur jest systemem teleinformatycznym służącym m.in. do wystawiania, otrzymywania i przechowywania faktur ustrukturyzowanych. Możliwość wystawiania tych faktur istnieje już od 2021 roku, jednak dopiero od 1 lipca 2024 r. KSeF ma się stać dla podatników obowiązkowy. Jednostki samorządowe, które wielokrotnie podczas wprowadzania różnych zmian podatkowych otrzymywały od ustawodawcy na ich wdrożenie więcej czasu niż „zwykli” podatnicy, liczyły na to, że podobnie będzie z KSeF. Z uwagi na skomplikowaną strukturę jednostek wprowadzenie tego systemu do ich codziennej działalności wymaga od nich bowiem szczególnych działań. Niestety, tym razem ustawodawca nie przewidział rozwiązań dla tej grupy podatników i samorządy będą musiały się zmierzyć z KSeF w takim samym terminie jak pozostali podatnicy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right