Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 18 kwietnia 2024 r., sygn. II SA/Ke 50/24

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Renata Detka Sędziowie Sędzia WSA Dorota Pędziwilk-Moskal (spr.) Sędzia WSA Jacek Kuza Protokolant Starszy inspektor sądowy Karolina Chrapkiewicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 kwietnia 2024 r. sprawy ze skargi B. S. i G. S. na decyzję Inspektor Nadzoru Budowlanego z dnia [...] listopada 2023 r. [...] w przedmiocie umorzenia postępowania administracyjnego I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz decyzję organu I instancji; II. zasądza od Inspektor Nadzoru Budowlanego na rzecz B. S. i G. S. solidarnie kwotę [...](dziewięćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z 27 listopada 2023 r. [...] Inspektor Nadzoru Budowlanego (dalej też jako "ŚWINB"), po rozpatrzeniu odwołania B. S. i G. S., utrzymał w mocy decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla Miasta K. (dalej "PINB") z 2 października 2023 r. znak: [...], którą umorzono postępowanie administracyjne w sprawie robót budowlanych wykonanych na terenie boiska znajdującego się na działce nr ewid. [...] w obrębie 0017 przy ul. [...]. St. Kostki 17 w K..

Rozpoznając sprawę w trybie odwoławczym ŚWINB wskazał, że wydanie ww. decyzji organ pierwszej instancji poprzedził przeprowadzeniem 4 sierpnia 2023 r. oględziny ww. boiska sportowego, na podstawie których ustalił, że teren boiska o nawierzchni trawiastej został ogrodzony ogrodzeniem panelowym metalowym o wysokości około 6 m. Nawierzchnia boiska nie jest urządzona i roboty nie są zakończone. Od strony południowej boiska wykonano mur podtrzymujący powstałą po niwelacji terenu skarpę o wysokości 1,0 m oraz wykonano oświetlenie boiska. Uczestniczący w czynnościach A. L. oświadczył, że na podstawie umowy dzierżawy jest inwestorem modernizacji boiska. Pozostały do wykonania prace związane z niwelacją terenu z doprowadzeniem obiektu do takiego stanu, aby można było go użytkować. Inwestor przedłożył pismo Prezydenta Miasta K. z 17 września 2021 r. z informacją, że zgłoszeniem z 27 sierpnia 2021 r. inwestor wystąpił z zamiarem wykonania robót budowlanych polegających na "remoncie boiska szkolnego polegającego na uzupełnieniu nierówności nawierzchni (nawóz ziemi), a następnie dosiewka trawy. Wykonanie ogrodzenia boiska tzn. piłkochwyty, montaż oświetlenia zewnętrznego boiska". Poinformowano inwestora, że roboty budowlane polegające na: uzupełnieniu nierówności nawierzchni (nawóz ziemi) a następnie dosiewka trawy jak również montaż oświetlenia zewnętrznego boiska jest zwolniona z obowiązku zgłoszenia i uzyskania pozwolenia na budowę. W piśmie poinformowano nadto, że budowa ogrodzenia o wysokości powyżej 2,20 m nie wymaga decyzji o pozwoleniu na budowę, natomiast wymaga zgłoszenia, w związku z powyższym budowa ogrodzenia o wys. ok. 6,0 m podlega obowiązkowi zgłoszenia organowi administracji architektoniczno-budowlanej. W związku z dokonaniem stosownego zgłoszenia 18 lipca 2022 r., inwestor przedłożył również zaświadczenie Prezydenta Miasta K. z 25 lipca 2022 r. o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do dokonanego zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych polegających na budowie ogrodzenia (piłkochwytów) o wysokości 6,0 m na ww. boisku szkolnym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00