Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 24 maja 2023 r., sygn. I OSK 952/22

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Piotr Przybysz (spr.) Sędziowie: Sędzia NSA Mariola Kowalska Sędzia del. WSA Maria Grzymisławska - Cybulska po rozpoznaniu w dniu 24 maja 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 3 marca 2022 r., sygn. akt II SA/Rz 1732/21 w sprawie ze skargi M.B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie z dnia 11 października 2021 r., nr SKO.4111.1194.2253.2021 w przedmiocie odmowy przyznania świadczenia pielęgnacyjnego oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie po rozpoznaniu sprawy ze skargi M. B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie z 11 października 2021 r., nr SKO.4111.1194.2253.2021, w przedmiocie odmowy przyznania świadczenia pielęgnacyjnego, wyrokiem z 3 marca 2022 r., sygn. akt II SA/Rz 1732/21, uchylił zaskarżoną decyzję i decyzję Burmistrza Miasta i Gminy Z. z 16 września 2021 r., nr MGOPS.5212.671.2021.

Skargę kasacyjną od powyższego wyroku, na podstawie art. 174 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2022 r., poz. 329; dalej "p.p.s.a."), wniosło Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Krośnie, reprezentowane przez radcę prawnego, zarzucając:

1. naruszenie art. 145 § 1 pkt 1 lit. a p.p.s.a. w związku z art. 17 ust. 1 ustawy z 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. z 2020 r., poz. 111 ze zm., dalej: "u.ś.r."), poprzez błędną wykładnię art. 17 ust. 1 u.ś.r. i uznanie, iż przepisem tym objęta jest również sytuacja, w której strona rezygnuje z prowadzenia gospodarstwa rolnego w 2011 r. (a więc 10 lat temu) celem przejścia na emeryturę rolniczą, a nie w celu sprawowania opieki nad córką, podczas gdy w rzeczywistości pomiędzy rezygnacją z prowadzenia gospodarstwa a koniecznością sprawowania opieki nie było żadnego bezpośredniego związku wymaganego przez wyżej wskazany art. 17 ust. 1 u.ś.r.;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00