Orzeczenie
Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 4 stycznia 2022 r., sygn. III SA/Po 1494/21
Dnia 4 stycznia 2022 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Izabela Paluszyńska (spr.) Sędzia WSA Małgorzata Górecka Asesor WSA Piotr Ławrynowicz po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 4 stycznia 2022 roku sprawy ze skargi S. G. na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody z dnia [...] sierpnia 2021 roku nr. [...] w przedmiocie nakazu zmiany istniejącej organizacji ruchu 1. uchyla zaskarżone rozstrzygnięcie nadzorcze 2. zasądza od Wojewody na rzecz strony skarżącej kwotę [...]złotych (słownie: [...] złotych) tytułem zwrotu kosztów zastępstwa procesowego
Uzasadnienie
Zaskarżonym rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewoda nakazał S. G. zmianę istniejącej organizacji ruchu w ciągu ul. [...] w [...], na odcinku od skrzyżowania ulic [...] i [...] do skrzyżowania ulic [...], [...] i [...] przez:
1. likwidację istniejących miejsc postojowych po obu stronach drogi, z wyłączeniem likwidacji, oznaczonych jedynie za pomocą znaku pionowego (D-18a "parking - miejsce zastrzeżone" wraz z tabliczką T-29), pięciu miejsc postojowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych;
2. wyznaczenie istniejących pięciu miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych przez zastosowanie znaków poziomych P-18 "stanowisko postojowe" uzupełnionych symbolem osoby niepełnosprawnej na nawierzchni barwy niebieskiej, z zachowaniem określonych prawem wymiarów stanowisk postojowych dla samochodów osób niepełnosprawnych dla kąta 90° (wymiary określone w tabeli 5.1 załącznika nr [...] Ministra Infrastruktury z dnia [...] lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach);
3. wyznaczenie miejsc postojowych określonych w pkt 2 za obecnie istniejącym znakiem pionowym (D-18a z tabliczkami podznakowymi) po prawej stronie drogi w ciągu ul[...], za skrzyżowaniem ulic [...], [...] i [...] w kierunku ul. [...], z zachowaniem bezpiecznej odległości od skrzyżowania, tj. co najmniej 10 m;
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right