Orzeczenie
Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 11 października 2023 r., sygn. III SA/Po 412/23
Ruch drogowy
Dnia 11 października 2023 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Mirella Ławniczak Sędzia WSA Izabela Paluszyńska (sprawozdawca) Asesor sądowy WSA Piotr Ławrynowicz Protokolant : st. sekr. sąd. Sławomir Rajczak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 października 2023 roku sprawy ze skargi M. M., M. G. na akt Prezydenta Miasta z dnia13 lipca 2022 r. nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia stałej organizacji ruchu I. stwierdza nieważność zaskarżonego aktu w części dotyczącej zatwierdzenia stałej organizacji ruchu na ul. [...] w P., II. zasądza od Prezydenta Miasta na rzecz skarżących solidarnie kwotę 300,- (trzysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Aktem z 13 lipca 2022 r. nr [...] wydanym na podstawie art. 10 ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2021r. poz. 450) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2023r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz.U. z 2017r., poz. 784) w związku z przekazanym w dniu 24 maja 2022r. przez projektanta wnioskiem dotyczącym stałej organizacji ruchu na podstawie projektu sporządzonego przez M. T., po zasięgnięciu opinii:
- Zarządu Dróg Miejskich w P.,
- Zarządu Transportu Miejskiego w P.,
- Straży Miejskiej Miasta P.,
- Komendy Miejskiej Policji
oraz po wprowadzeniu uwag dotyczących zgodności oznakowania z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych Prezydent Miasta, w związku z inwestycją Rady Osiedla – wprowadzenie strefy tempo 30, zatwierdził stałą organizację ruchu na następujących drogach publicznych Miasta : ul. [...], ul. [...], ul. [...], ul. [...], ul. [...], ulicy [...], ul. [...] i ul. [...]. W zatwierdzonym ww. aktem projekcie stałej organizacji ruchu jako zakres opracowania wskazano oznakowanie pionowe, poziome oraz urządzenia BRD (urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, którymi nie są znaki drogowe). Termin, w którym określono wprowadzenie stałej organizacji ruchu określono na 31 sierpnia 2024r.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right