Artykuł
Outsourcing bhp
Obowiązkiem każdego pracodawcy jest zagwarantowanie pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Takie zobowiązanie spoczywa na każdym pracodawcy, bez względu na to, w jaki sposób zatrudnia ludzi, oraz niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa. Na pracodawcy ciąży również odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy. Ograniczenie odpowiedzialności pracodawcy w tym zakresie nie jest możliwe nawet w sytuacji, w której część obowiązków przejmuje pracownik lub powierza się wykonywanie zadań służby bhp specjalistom spoza zakładu pracy. Przepisy Kodeksu pracy dopuszczają w pewnych określonych przypadkach wykorzystanie specjalistów spoza zakładu pracy, czyli w modelu tzw. outsourcingu bhp.
Czym jest służba bhp
Zasady tworzenia, organizacji, działania, uprawnień i kwalifikacji służby bezpieczeństwa i higieny pracy określają przepisy art. 237 Kodeksu pracy oraz rozporządzenia Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy. Zgodnie z art. 237 § 1 Kodeksu pracy obowiązek utworzenia służby bhp poprzez zatrudnienie etatowego pracownika powstaje w momencie zatrudnienia więcej niż 100 pracowników. W przypadku pracodawcy zatrudniającego mniej niż 100 pracowników, może on powierzyć wykonywanie zadań służby bhp pracownikowi zatrudnionemu przy innej pracy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right