Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 24-11-2024
Artykuł aktualny na dzień 24-11-2024
Data publikacji: 2023-01-23

Outsourcing bhp

Obowiązkiem każdego pracodawcy jest zagwarantowanie pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Takie zobowiązanie spoczywa na każdym pracodawcy, bez względu na to, w jaki sposób zatrudnia ludzi, oraz niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa. Na pracodawcy ciąży również odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy. Ograniczenie odpowiedzialności pracodawcy w tym zakresie nie jest możliwe nawet w sytuacji, w której część obowiązków przejmuje pracownik lub powierza się wykonywanie zadań służby bhp specjalistom spoza zakładu pracy. Przepisy Kodeksu pracy dopuszczają w pewnych określonych przypadkach wykorzystanie specjalistów spoza zakładu pracy, czyli w modelu tzw. outsourcingu bhp. 

Czym jest służba bhp

Zasady tworzenia, organizacji, działania, uprawnień i kwalifikacji służby bezpieczeństwa i higieny pracy określają przepisy art. 237 Kodeksu pracy oraz rozporządzenia Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy. Zgodnie z art. 237 § 1 Kodeksu pracy obowiązek utworzenia służby bhp poprzez zatrudnienie etatowego pracownika powstaje w momencie zatrudnienia więcej niż 100 pracowników. W przypadku pracodawcy zatrudniającego mniej niż 100 pracowników, może on powierzyć wykonywanie zadań służby bhp pracownikowi zatrudnionemu przy innej pracy. 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00