Artykuł
Obowiązki pracodawcy związane z wysokimi temperaturami w pracy
Przepisy nie określają maksymalnych temperatur, jakie powinny występować w pomieszczeniach pracy. Należy jednak przyjąć, że do przekroczenia normy temperaturowej dochodzi, kiedy przy ciężkiej pracy fizycznej w hali jest ponad 28°C, w przypadku warunków szczególnych powyżej 26°C, a przy pracy biurowej - ponad 30°C.
W okresie letnim pracodawcy powinni zwracać szczególną uwagę na warunki pracy pracowników. W pomieszczeniach pracy często panują wówczas wysokie temperatury. Należy więc pamiętać o używaniu i utrzymywaniu w stałej sprawności i czystości urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych oraz zabezpieczeniu okien przed nadmiernym nasłonecznieniem, np. poprzez rolety i żaluzje. Pracodawcy muszą także zapewnić pracownikom chłodne napoje.
Podczas upałów pracodawca może skrócić czas pracy, w szczególności tym pracownikom, których dzienny wymiar czasu pracy przekracza 8 godzin. Pracodawca może też wprowadzać dodatkowe przerwy regeneracyjne. W takich sytuacjach pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right