Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 8 lipca 2020 r., sygn. II SAB/Bd 28/20

Z bezczynnością organu administracji publicznej mamy do czynienia wówczas, gdy w prawnie ustalonym terminie organ nie podjął żadnych czynności w sprawie lub wprawdzie prowadził postępowanie w sprawie, ale – mimo istnienia ustawowego obowiązku – nie zakończył go wydaniem w terminie decyzji, postanowienia lub innego aktu lub nie podjął stosownej czynności.

Teza od Redakcji

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Anna Klotz (spr.) Sędziowie: sędzia WSA Joanna Janiszewska - Ziołek sędzia WSA Renata Owczarzak po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 8 lipca 2020 r. sprawy ze skargi S. K. na bezczynność Dyrektora Szkoły w przedmiocie udzielenia informacji publicznej oddala skargę.

Uzasadnienie

S. K. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy skargę na bezczynność Dyrektora Szkoły Podstawowej nr [...] w B. w przedmiocie wniosku o udzielenie informacji publicznej.

Jak wynika z akt sprawy, Skarżący pismem z [...].02.2020r. za pośrednictwem portalu ePUAP złożył do organu wniosek o udostępnienie informacji publicznej: kopii protokołów posiedzeń rady pedagogicznej w Szkole Podstawowej nr [...] w B. od 1.08.2019r. do 21.02.2020r.

W piśmie z [...] .03.2020r. Dyrektor Szkoły Podstawowej poinformował Skarżącego, że ze względu na spiętrzenie spraw służbowych, załatwienie dwóch wniosków o udostępnienie informacji publicznej z [...] .02.2020r. nastąpi [...] .04.2020r.

W skardze Skarżący wskazał, że dyrektor publicznej szkoły podstawowej jest w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, podmiotem zobowiązanym do udostępnienia informacji publicznych. Rada pedagogiczna jest natomiast, zgodnie z art. 40 ust. 1 ustawy z 7.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r., poz. 2156 ze zm.), organem kolegialnym szkoły w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki. Skarżący podniósł, że dokumenty, o które wnioskował, związane są z działalnością tego organu realizującego zadania szkoły publicznej. Zatem protokoły z posiedzeń ww. organu wraz z uchwałami i innymi załączonymi do niego załącznikami, o ile nie są to dokumenty prywatne (np. wnioski w sprawach indywidualnych uczniów), stanowią przedmiot informacji publicznej, gdyż dotyczą działalności publicznej szkoły i jako takie winny być udostępnione na żądanie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00