Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2021-09-25
Wersja aktualna od 2021-09-25
obowiązujący
Alerty
DECYZJA WSPÓLNEGO KOMITETU EOG nr 248/2021
z dnia 24 września 2021 r.
zmieniająca załącznik XIII (Transport) do Porozumienia EOG [2024/471]
WSPÓLNY KOMITET EOG,
uwzględniając Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym („Porozumienie EOG”), w szczególności jego art. 98,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/796 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie Agencji Kolejowej Unii Europejskiej i uchylenia rozporządzenia (WE) nr 881/2004 (1). |
(2) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2338 z dnia 14 grudnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1370/2007 w odniesieniu do otwarcia rynku krajowych usług kolejowego transportu pasażerskiego (2). |
(3) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie Komisji (UE) 2019/554 z dnia 5 kwietnia 2019 r. zmieniające załącznik VI do dyrektywy 2007/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przyznawania uprawnień maszynistom prowadzącym lokomotywy i pociągi w obrębie systemu kolejowego Wspólnoty (3). |
(4) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie Komisji (UE) nr 1305/2014 z dnia 11 grudnia 2014 r. dotyczące technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu aplikacji telematycznych dla przewozów towarowych wchodzącego w skład systemu kolei w Unii Europejskiej i uchylające rozporządzenie (WE) nr 62/2006 (4). |
(5) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2018/761 z dnia 16 lutego 2018 r. ustanawiające wspólne metody oceny bezpieczeństwa w odniesieniu do nadzoru sprawowanego przez krajowe organy ds. bezpieczeństwa po wydaniu jednolitego certyfikatu bezpieczeństwa lub autoryzacji w zakresie bezpieczeństwa na podstawie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/798 i uchylające rozporządzenie Komisji (UE) nr 1077/2012 (5). |
(6) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2018/762 z dnia 8 marca 2018 r. ustanawiające wspólne metody oceny bezpieczeństwa w odniesieniu do wymogów dotyczących systemu zarządzania bezpieczeństwem na podstawie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/798 oraz uchylające rozporządzenia Komisji (UE) nr 1158/2010 i (UE) nr 1169/2010 (6). |
(7) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/6 z dnia 5 stycznia 2017 r. w sprawie europejskiego planu wdrożenia europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (7). |
(8) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/278 z dnia 23 lutego 2018 r. zmieniające załącznik do rozporządzenia (UE) nr 1305/2014 w odniesieniu do struktury komunikatów, modelu danych i komunikatów, operacyjnej bazy danych wagonów i jednostek intermodalnych oraz do przyjęcia standardu informatycznego warstwy komunikacji wspólnego interfejsu (8). |
(9) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/545 z dnia 4 kwietnia 2018 r. ustanawiające uzgodnienia praktyczne na potrzeby procesu udzielania zezwoleń dla pojazdów kolejowych i zezwoleń dla typu pojazdu kolejowego zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 (9). |
(10) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/763 z dnia 9 kwietnia 2018 r. ustanawiające praktyczne zasady wydawania jednolitych certyfikatów bezpieczeństwa przedsiębiorstwom kolejowym na podstawie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/798 oraz uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 653/2007 (10). |
(11) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/764 z dnia 2 maja 2018 r. w sprawie honorariów i opłat pobieranych przez Agencję Kolejową Unii Europejskiej i warunków ich płatności (11). |
(12) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/867 z dnia 13 czerwca 2018 r. ustanawiające regulamin Rad Odwoławczych Agencji Kolejowej Unii Europejskiej (12). |
(13) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/868 z dnia 13 czerwca 2018 r. zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1301/2014 oraz rozporządzenie (UE) nr 1302/2014 w odniesieniu do przepisów dotyczących systemu pomiaru energii i systemu gromadzenia danych (13). |
(14) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/250 z dnia 12 lutego 2019 r. w sprawie wzorów deklaracji WE i certyfikatów dotyczących składników interoperacyjności i podsystemów kolei w oparciu o model deklaracji zgodności z dopuszczonym typem pojazdu kolejowego oraz w oparciu o procedury weryfikacji WE podsystemów zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 oraz uchylające rozporządzenie Komisji (UE) nr 201/2011 (14). |
(15) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/772 z dnia 16 maja 2019 r. zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1300/2014 w odniesieniu do wykazu majątku w celu identyfikacji barier w zakresie dostępności, zapewnienia informacji dla użytkowników oraz monitorowania i oceny postępów w zakresie dostępności (15). |
(16) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/773 z dnia 16 maja 2019 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemu „Ruch kolejowy” systemu kolei w Unii Europejskiej i uchylające decyzję 2012/757/UE (16). |
(17) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/774 z dnia 16 maja 2019 r. zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1304/2014 w zakresie stosowania technicznych specyfikacji interoperacyjności podsystemu „Tabor kolejowy - hałas” w odniesieniu do istniejących wagonów towarowych (17). |
(18) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/775 z dnia 16 maja 2019 r. zmieniające rozporządzenie (UE) nr 454/2011 w odniesieniu do zarządzania zmianami (18). |
(19) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/776 z dnia 16 maja 2019 r. zmieniające rozporządzenia Komisji (UE) nr 321/2013, (UE) nr 1299/2014, (UE) nr 1301/2014, (UE) nr 1302/2014, (UE) nr 1303/2014 i (UE) 2016/919 oraz decyzję wykonawczą Komisji 2011/665/UE w odniesieniu do dostosowania do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 oraz realizacji celów szczegółowych określonych w decyzji delegowanej Komisji (UE) 2017/1474 (19). |
(20) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/777 z dnia 16 maja 2019 r. w sprawie wspólnych specyfikacji rejestru infrastruktury kolejowej i uchylające decyzję wykonawczą 2014/880/UE (20). |
(21) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/778 z dnia 16 maja 2019 r. zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1305/2014 w odniesieniu do zarządzania zmianami (21). |
(22) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/779 z dnia 16 maja 2019 r. ustanawiające szczegółowe przepisy dotyczące systemu certyfikacji podmiotów odpowiedzialnych za utrzymanie pojazdów zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/798 oraz uchylające rozporządzenie Komisji (UE) nr 445/2011 (22). |
(23) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2020/387 z dnia 9 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenia (UE) nr 321/2013, (UE) nr 1302/2014 i (UE) 2016/919 w odniesieniu do rozszerzenia obszaru użytkowania i etapów przejściowych (23). |
(24) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2020/424 z dnia 19 marca 2020 r. w sprawie przekazywania Komisji informacji dotyczących niestosowania specyfikacji technicznych interoperacyjności zgodnie z dyrektywą (UE) 2016/797 (24). |
(25) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei w Unii Europejskiej (wersja przekształcona) (25). |
(26) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/798 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie bezpieczeństwa kolei (wersja przekształcona) (26), sprostowaną w Dz.U. L 59 z 7.3.2017, s. 41 oraz w Dz.U. L 317 z 9.12.2019, s. 114. |
(27) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę Komisji 2014/38/UE z dnia 10 marca 2014 r. zmieniającą załącznik III do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE, jeżeli chodzi o poziom hałasu (27). |
(28) | W Porozumieniu EOG należy uwzględnić decyzję wykonawczą Komisji (UE) 2018/1614 z dnia 25 października 2018 r. ustanawiającą specyfikacje dotyczące rejestrów pojazdów, o których mowa w art. 47 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 oraz zmieniającą i uchylającą decyzję Komisji 2007/756/WE (28). |
(29) | Rozporządzenie (UE) nr 1305/2014 uchyla rozporządzenie Komisji (WE) nr 62/2006 (29), które jest uwzględnione w Porozumieniu EOG i które w związku z powyższym należy uchylić w ramach Porozumienia EOG. |
(30) | Rozporządzenie (UE) 2016/796 uchyla rozporządzenie (WE) nr 881/2004 (30), które jest uwzględnione w Porozumieniu EOG i które w związku z powyższym należy uchylić w ramach Porozumienia EOG. |
(31) | Rozporządzenie delegowane (UE) 2018/761 uchyla rozporządzenie Komisji (UE) nr 1077/2012 (31), które jest uwzględnione w Porozumieniu EOG i które w związku z powyższym należy uchylić w ramach Porozumienia EOG. |
(32) | Rozporządzenie delegowane (UE) 2018/762 uchyla, ze skutkiem od dnia 16 czerwca 2025 r., rozporządzenia Komisji (UE) nr 1158/2010 (32) oraz (UE) nr 1169/2010 (33), które są uwzględnione w Porozumieniu EOG i które w związku z powyższym należy uchylić w ramach Porozumienia EOG ze skutkiem od dnia 16 czerwca 2025 r. |
(33) | Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2018/763 uchyla rozporządzenie Komisji (WE) nr 653/2007 (34), które jest uwzględnione w Porozumieniu EOG i które w związku z powyższym należy uchylić w ramach Porozumienia EOG. |
(34) | Decyzja wykonawcza (UE) 2018/1614 uchyla decyzję Komisji 2007/756/WE (35), która jest uwzględniona w Porozumieniu EOG i którą w związku z powyższym należy uchylić w ramach Porozumienia EOG. |
(35) | Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/250 uchyla rozporządzenie Komisji (UE) nr 201/2011 (36), które jest uwzględnione w Porozumieniu EOG i które w związku z powyższym należy uchylić w ramach Porozumienia EOG. |
(36) | Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/773 uchyla, ze skutkiem od dnia 16 czerwca 2024 r., decyzję Komisji 2012/757/UE (37), która jest uwzględniona w Porozumieniu EOG i którą w związku z powyższym należy uchylić w ramach Porozumienia EOG ze skutkiem od dnia 16 czerwca 2024 r. |
(37) | Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/777 uchyla decyzję wykonawczą Komisji 2014/880/UE (38), która jest uwzględniona w Porozumieniu EOG i którą w związku z powyższym należy uchylić w ramach Porozumienia EOG. |
(38) | Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/779 uchyla rozporządzenie Komisji (UE) nr 445/2011 (39), które jest uwzględnione w Porozumieniu EOG i które w związku z powyższym należy uchylić w ramach Porozumienia EOG. |
(39) | Dyrektywa (UE) 2016/797 uchyla dyrektywę 2008/57/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (40), która jest uwzględniona w Porozumieniu EOG i którą w związku z powyższym należy uchylić w ramach Porozumienia EOG. |
(40) | Dyrektywa (UE) 2016/798 uchyla dyrektywę 2004/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (41), która jest uwzględniona w Porozumieniu EOG i którą w związku z powyższym należy uchylić w ramach Porozumienia EOG. |
(41) | Należy zatem odpowiednio zmienić załącznik XIII do Porozumienia EOG, |
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
W załączniku XIII do Porozumienia EOG wprowadza się następujące zmiany:
1) | w pkt 4a (rozporządzenie (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady) dodaje się, co następuje: „, zmienione:
|
2) | w pkt 37ai (rozporządzenie Komisji (UE) nr 1304/2014) dodaje się, co następuje: „, zmienione:
|
3) | w pkt 37ai (rozporządzenie Komisji (UE) nr 1304/2014) dodaje się następujące dostosowania:
|
4) | w pkt 37d (dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE) dodaje się tiret w brzmieniu:
|
5) | w pkt 37da (decyzja Komisji 2007/756/WE) dodaje się tiret w brzmieniu:
|
6) | w pkt 37dba (rozporządzenie Komisji (UE) nr 1303/2014), pkt 37i (rozporządzenie Komisji (UE) 2016/919) oraz pkt 37n (rozporządzenie Komisji (UE) nr 321/2013) dodaje się tiret w brzmieniu:
|
7) | w pkt 37dj (rozporządzenie Komisji (UE) nr 454/2011) dodaje się tiret w brzmieniu:
|
8) | w pkt 37dk (decyzja wykonawcza Komisji 2011/665/UE) i pkt 37o (rozporządzenie Komisji (UE) nr 1299/2014) dodaje się, co następuje: „, zmienione:
|
9) | w pkt 37dn (rozporządzenie Komisji (UE) nr 1301/2014) i pkt 37do (rozporządzenie Komisji (UE) nr 1302/2014) dodaje się, co następuje: „, zmienione:
|
10) | w pkt 37do (rozporządzenie Komisji (UE) nr 1302/2014), pkt 37i (rozporządzenie Komisji (UE) 2016/919) oraz pkt 37n (rozporządzenie Komisji (UE) nr 321/2013) dodaje się tiret w brzmieniu:
|
11) | tekst w pkt 37h (rozporządzenie Komisji (WE) nr 62/2006) otrzymuje brzmienie: „ 32014 R 1305: rozporządzenie Komisji (UE) nr 1305/2014 z dnia 11 grudnia 2014 r. dotyczące technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu aplikacji telematycznych dla przewozów towarowych wchodzącego w skład systemu kolei w Unii Europejskiej i uchylające rozporządzenie (WE) nr 62/2006 (Dz.U. L 356 z 12.12.2014, s. 438), zmienione:
Do celów niniejszego Porozumienia przepisy tego rozporządzenia odczytuje się z uwzględnieniem następującego dostosowania: Po sekcji 7.1.4 ust. 3 załącznika dodaje się ustęp w brzmieniu:
|
12) | po pkt 37ia (decyzja Komisji 2012/463/UE) dodaje się punkt w brzmieniu:
|
13) | w pkt 37ma (rozporządzenie Komisji (UE) nr 1300/2014) dodaje się, co następuje: „, zmienione:
|
14) | po pkt 37o (rozporządzenie Komisji (UE) nr 1299/2014) dodaje się, co następuje:
Do celów niniejszego Porozumienia przepisy tej dyrektywy odczytuje się z uwzględnieniem następujących dostosowań:
Do celów niniejszego Porozumienia przepisy tego rozporządzenia odczytuje się z uwzględnieniem następującego dostosowania: w art. 8 ust. 1 i art. 10 ust. 1 po słowach »językach urzędowych Unii« dodaje się słowa », w języku islandzkim i norweskim«.
|
15) | tekst w pkt 42f (rozporządzenie (WE) nr 881/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady) otrzymuje brzmienie: „ 32016 R 0796: rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/796 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie Agencji Kolejowej Unii Europejskiej i uchylenia rozporządzenia (WE) nr 881/2004 (Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 1). Do celów niniejszego Porozumienia przepisy tego rozporządzenia odczytuje się z uwzględnieniem następujących dostosowań:
|
16) | po pkt 42f (rozporządzenie (UE) 2016/796 Parlamentu Europejskiego i Rady) dodaje się, co następuje:
|
17) | w pkt 42g (dyrektywa 2007/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady) dodaje się tiret w brzmieniu:
|
18) | po pkt 42h (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1371/2007) dodaje się, co następuje:
|
19) | skreśla się tekst pkt 37d (dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE), 37dm (decyzja wykonawcza Komisji 2014/880/UE), 37df (rozporządzenie Komisji (UE) nr 201/2011), 42e (dyrektywa 2004/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady), 42ea (rozporządzenie Komisji (WE) nr 653/2007), 42eg (rozporządzenie Komisji (UE) nr 445/2011) i 42eh (rozporządzenie Komisji (UE) nr 1077/2012); |
20) | skreśla się tekst pkt 37da (decyzja Komisji 2007/756/WE); |
21) | skreśla się tekst pkt 37dl (decyzja Komisji 2012/757/UE) ze skutkiem od dnia 16 czerwca 2024 r.; |
22) | skreśla się tekst pkt 42ee (rozporządzenie Komisji (UE) nr 1169/2010) i 42ef (rozporządzenie Komisji (UE) nr 1158/2010) ze skutkiem od dnia 16 czerwca 2025 r. |
Artykuł 2
Teksty rozporządzeń (UE) 2016/796, (UE) 2016/2338, (UE) 2019/554 i (UE) nr 1305/2014, rozporządzeń delegowanych Komisji (UE) 2018/761 i (UE) 2018/762, rozporządzeń wykonawczych Komisji (UE) 2017/6, (UE) 2018/278, (UE) 2018/545, (UE) 2018/763, (UE) 2018/764, (UE) 2018/867, (UE) 2018/868, (UE) 2019/250, (UE) 2019/772, (UE) 2019/773, (UE) 2019/774, (UE) 2019/775, (UE) 2019/776, (UE) 2019/777, (UE) 2019/778, (UE) 2019/779, (UE) 2020/387, (UE) 2020/424, dyrektyw (UE) 2016/797 i (UE) 2016/798, sprostowanej w Dz.U. L 59 z 7.3.2017, s. 41 oraz w Dz.U. L 317 z 9.12.2019, s. 114, dyrektywy Komisji 2014/38/UE i decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2018/1614 w językach islandzkim i norweskim, które zostaną opublikowane w Suplemencie EOG do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, są autentyczne.
Artykuł 3
Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem 25 września 2021 r., pod warunkiem dokonania wszystkich notyfikacji przewidzianych w art. 103 ust. 1 Porozumienia EOG (*1), albo z dniem wejścia w życie decyzji Wspólnego Komitetu EOG nr 247/2021 z dnia 24 września 2021 r. (42), w zależności od tego, która z tych dat jest późniejsza.
Artykuł 4
Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w sekcji EOG i w Suplemencie EOG do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.
Sporządzono w Brukseli dnia 24 września 2021 r.
W imieniu Wspólnego Komitetu EOG
Przewodniczący
Rolf Einar FIFE
(1) Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 1.
(2) Dz.U. L 354 z 23.12.2016, s. 22.
(3) Dz.U. L 97 z 8.4.2019, s. 1.
(4) Dz.U. L 356 z 12.12.2014, s. 438.
(5) Dz.U. L 129 z 25.5.2018, s. 16.
(6) Dz.U. L 129 z 25.5.2018, s. 26.
(7) Dz.U. L 3 z 6.1.2017, s. 6.
(8) Dz.U. L 54 z 24.2.2018, s. 11.
(9) Dz.U. L 90 z 6.4.2018, s. 66.
(10) Dz.U. L 129 z 25.5.2018, s. 49.
(11) Dz.U. L 129 z 25.5.2018, s. 68.
(12) Dz.U. L 149 z 14.6.2018, s. 3.
(13) Dz.U. L 149 z 14.6.2018, s. 16.
(14) Dz.U. L 42 z 13.2.2019, s. 9.
(15) Dz.U. L 139I z 27.5.2019, s. 1.
(16) Dz.U. L 139I z 27.5.2019, s. 5.
(17) Dz.U. L 139I z 27.5.2019, s. 89.
(18) Dz.U. L 139I z 27.5.2019, s. 103.
(19) Dz.U. L 139I z 27.5.2019, s. 108.
(20) Dz.U. L 139I z 27.5.2019, s. 312.
(21) Dz.U. L 139I z 27.5.2019, s. 356.
(22) Dz.U. L 139I z 27.5.2019, s. 360.
(23) Dz.U. L 73 z 10.3.2020, s. 6.
(24) Dz.U. L 84 z 20.3.2020, s. 20.
(25) Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 44.
(26) Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 102.
(27) Dz.U. L 70 z 11.3.2014, s. 20.
(28) Dz.U. L 268 z 26.10.2018, s. 53.
(29) Dz.U. L 13 z 18.1.2006, s. 1.
(30) Dz.U. L 164 z 30.4.2004, s. 1.
(31) Dz.U. L 320 z 17.11.2012, s. 3.
(32) Dz.U. L 326 z 10.12.2010, s. 11.
(33) Dz.U. L 327 z 11.12.2010, s. 13.
(34) Dz.U. L 153 z 14.6.2007, s. 9.
(35) Dz.U. L 305 z 23.11.2007, s. 30.
(36) Dz.U. L 57 z 2.3.2011, s. 8.
(37) Dz.U. L 345 z 15.12.2012, s. 1.
(38) Dz.U. L 356 z 12.12.2014, s. 489.
(39) Dz.U. L 122 z 11.5.2011, s. 22.
(40) Dz.U. L 191 z 18.7.2008, s. 1.
(41) Dz.U. L 164 z 30.4.2004, s. 44.
(*1) Wskazano wymogi konstytucyjne.
(42) Dz.U. L, 2024/469, 22.2.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec/2024/469/oj.
Wspólne oświadczenie Umawiających się Stron załączone do decyzji Wspólnego Komitetu nr 248/2021 z dnia 24 września 2021 r. dotyczącej uwzględnienia w Porozumieniu EOG rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/796 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie Agencji Kolejowej Unii Europejskiej i uchylenia rozporządzenia (WE) nr 881/2004
Mając na uwadze system Porozumienia EOG opierający się na dwóch filarach oraz w odniesieniu do przekazania Agencji Kolejowej Unii Europejskiej uprawnień do wydawania zezwoleń na użytkowanie pojazdów i wydawania jednolitych certyfikatów bezpieczeństwa, oraz do zatwierdzania projektów dotyczących przytorowych urządzeń europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym, a także w odniesieniu do procedury arbitrażowej przewidzianej w przypadku sporów między krajowymi organami ds. bezpieczeństwa państw EFTA a Agencją Kolejową Unii Europejskiej, Umawiające się Strony uznają, że rozwiązanie to nie stanowi precedensu dla przyszłych dostosowań unijnych aktów, które mają zostać uwzględnione w Porozumieniu EOG.