ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 2 sierpnia 2023 r.
w sprawie indywidualnego dopuszczenia pojazdu2), 3)
Na podstawie art. 68 ust. 1 ustawy z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia (Dz. U. poz. 919) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:
1) zakres warunków lub wymagań technicznych obowiązujących w procedurze krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu, z uwzględnieniem równoważnych wymogów alternatywnych, zakres i sposób przeprowadzania badań potwierdzających spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych w celu uzyskania krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu;
2) wzory dokumentów związanych z procedurą krajowego i unijnego indywidualnego dopuszczenia pojazdu;
3) wzór oświadczenia zawierającego dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu;
4) szczegółowe czynności Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, zwanego dalej „Dyrektorem TDT”, i służb technicznych w procedurze indywidualnego dopuszczenia pojazdu.
§ 2.[Definicje] Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) rozporządzenie 2018/858 – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylające dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018, str. 1, z późn. zm.4));
2) rozporządzenie 2020/683 – rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2020/683 z dnia 15 kwietnia 2020 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 w odniesieniu do wymogów administracyjnych dotyczących homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 163 z 26.05.2020, str. 1, z późn. zm.5));
3) rozporządzenie 901/2014 – rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 901/2014 z dnia 18 lipca 2014 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 w odniesieniu do wymogów administracyjnych dotyczących homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 249 z 22.08.2014, str. 1, z późn. zm.6));
4) rozporządzenie 2015/504 – rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2015/504 z dnia 11 marca 2015 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 167/2013 w odniesieniu do wymogów administracyjnych dotyczących homologacji i nadzoru rynku pojazdów rolniczych i leśnych (Dz. Urz. UE L 85 z 28.03.2015, str. 1, z późn. zm.7));
5) ustawa – ustawę z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia.
§ 3.[Zakres warunków lub wymagań technicznych] Zakres warunków lub wymagań technicznych obowiązujących w procedurze krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu dla kategorii M, N, O, T, C, R, S, L:
1) przed wprowadzeniem do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na którego typ producent nie uzyskał świadectwa homologacji typu UE pojazdu, świadectwa homologacji typu ONZ, świadectwa krajowej homologacji typu pojazdu albo świadectwa krajowej homologacji typu pojazdów produkowanych w małych seriach,
2) na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji typu UE pojazdu, świadectwo homologacji typu ONZ, świadectwo krajowej homologacji typu pojazdu albo świadectwo krajowej homologacji typu pojazdów produkowanych w małych seriach i w którym to pojeździe, jego przedmiocie wyposażenia lub części przed rejestracją zostały wprowadzone zmiany wpływające na zmianę warunków stanowiących podstawę do wydania świadectwa homologacji typu tego pojazdu
– określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 4.[Warunki oceny równoważności wymogów alternatywnych] Warunki oceny równoważności wymogów alternatywnych w procedurze krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 5.[Wzór wniosku o wydanie świadectwa unijnego indywidualnego dopuszczenia pojazdu] Wzór wniosku o wydanie świadectwa unijnego indywidualnego dopuszczenia pojazdu określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§ 6.[Wzór wniosku o wydanie świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu] 1. Wzór wniosku o wydanie świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
2. Wzór dokumentu informacyjnego, o którym mowa w art. 61 ust. 2 pkt 1 ustawy, określa załącznik nr 5 do rozporządzenia.
§ 7.[Pieczęć, podpis i numer świadectwa indywidualnego] Świadectwo indywidualnego dopuszczenia pojazdu jest opatrzone:
1) okrągłą pieczęcią lub kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną Dyrektora TDT;
2) własnoręcznym podpisem lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym Dyrektora TDT;
3) indywidualnym, niepowtarzalnym numerem świadectwa.
§ 8.[Wzór świadectwa unijnego indywidualnego dopuszczenia pojazdu] Wzór świadectwa unijnego indywidualnego dopuszczenia pojazdu określa wzór D załącznika III do rozporządzenia 2020/683.
§ 9.[Wzór świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu dla kategorii M, N, O] Wzór świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu dla kategorii M, N, O określa wzór E załącznika III do rozporządzenia 2020/683.
§ 10.[Wzór świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu dla kategorii L, T, C, R, S] Wzór świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu dla kategorii L, T, C, R, S określa załącznik nr 6 do rozporządzenia.
§ 11.[Poszczególne strony świadectwa unijnego dopuszczenia indywidualnego] Świadectwo unijnego dopuszczenia indywidualnego składa się z:
1) pierwszej i drugiej strony, zgodnie z wzorem D załącznika III do rozporządzenia 2020/683;
2) kolejnych stron, których wzór określa dodatek 1 załącznika III do rozporządzenia 2020/683.
§ 12.[Poszczególne części świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu] Świadectwo krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu składa się z:
1) pierwszej części:
a) dla kategorii M, N, O, zgodnej z wzorem E załącznika III do rozporządzenia 2020/683,
b) dla kategorii L, T, C, R, S, zgodnej z wzorem określonym w załączniku nr 6 do rozporządzenia;
2) drugiej części:
a) dla kategorii M, N, O, sporządzonej zgodnie z wzorem zamieszczonym w dodatku 1 do załącznika III do rozporządzenia 2020/683 w odniesieniu do kategorii dopuszczanego pojazdu,
b) kategorii L zgodnej z wzorem dla sekcji 2 zawartym w dodatku 1 załącznika IV do rozporządzenia 901/2014,
c) dla kategorii T i C zgodnej z wzorem 1 sekcji 2, zawartym w dodatku 1 załącznika III do rozporządzenia 2015/504,
d) dla kategorii R i S zgodnej z wzorem 2 sekcji 2, zawartym w dodatku 1 załącznika III do rozporządzenia 2015/504.
§ 13.[Wzór oświadczenia zawierającego dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu] Wzór oświadczenia zawierającego dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu określa załącznik nr 7 do rozporządzenia.
§ 14.[Badania potwierdzające spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych] 1. Służba techniczna przeprowadza badania potwierdzające spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych w celu krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu w zakresie i w sposób określony w załączniku nr 8 do rozporządzenia.
2. Po przeprowadzonych badaniach służba techniczna sporządza w języku polskim w trzech egzemplarzach sprawozdanie z badań potwierdzające spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań w celu indywidualnego dopuszczenia pojazdu, z czego:
1) jeden egzemplarz jest przechowywany w dokumentacji prowadzonej przez tę służbę;
2) dwa egzemplarze wydaje się wnioskodawcy.
3. Sprawozdanie z badania w zakresie indywidualnego dopuszczenia pojazdu zawiera dokument:
1) dla kategorii M, N, O, sporządzony zgodnie z wzorem zamieszczonym w dodatku 1 do załącznika III do rozporządzenia 2020/683 w odniesieniu do kategorii dopuszczanego pojazdu;
2) dla kategorii L zgodny z wzorem dla sekcji 2 zawartym w dodatku 1 załącznika IV do rozporządzenia 901/2014;
3) dla kategorii T i C zgodny z wzorem 1 sekcji 2, zawartym w dodatku 1 załącznika III do rozporządzenia 2015/504;
4) dla kategorii R i S zgodny z wzorem 2 sekcji 2, zawartym w dodatku 1 załącznika III do rozporządzenia 2015/504.
§ 15.[Działania Dyrektora TDT] 1. W przypadku wniosku o wydanie świadectwa indywidualnego dopuszczenia pojazdu, Dyrektor TDT sprawdza:
1) kompletność złożonych dokumentów, zgodnie z wykazem wymaganych dokumentów określonym w art. 61 ust. 2 ustawy;
2) zgodność informacji zawartych we wniosku z załączonymi do niego dokumentami;
3) czy wniosek został podpisany przez producenta, przedstawiciela producenta, importera lub właściciela pojazdu albo przez osobę upoważnioną do występowania w ich imieniu;
4) prawidłowość przygotowania złożonych dokumentów;
5) czy badania zostały przeprowadzone przez służbę techniczną;
6) czy dokumenty potwierdzające przeprowadzenie badań zostały podpisane przez kierownika służby technicznej albo osobę przez niego upoważnioną.
2. Przy wydawaniu świadectwa indywidualnego dopuszczenia pojazdu Dyrektor TDT stosuje wzory wynikające z § 8–10 rozporządzenia.
§ 16.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.8)
Minister Infrastruktury: A. Adamczyk
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. z 2021 r. poz. 937).
2) Niniejsze rozporządzenie w zakresie swojej regulacji służy stosowaniu następujących rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (UE):
1) rozporządzenia nr 167/2013 z dnia 5 lutego 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów rolniczych i leśnych (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 1, Dz. Urz. UE L 364 z 18.12.2014, str. 1, Dz. Urz. UE L 252 z 16.09.2016, str. 53, Dz. Urz. UE L 277 z 13.10.2016, str. 1, Dz. Urz. UE L 140 z 06.06.2018, str. 15 oraz Dz. Urz. UE L 91 z 29.03.2019, str. 42);
2) rozporządzenia nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52, Dz. Urz. UE L 53 z 21.02.2014, str. 1, Dz. Urz. UE L 77 z 23.03.2016, str. 65, Dz. Urz. UE L 30 z 31.01.2019, str. 106 oraz Dz. Urz. UE L 381 z 13.11.2020, str. 4);
3) rozporządzenia 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018, str. 1, Dz. Urz. UE L 325 z 16.12.2019, str. 1, Dz. Urz. UE L 19 z 21.01.2021, str. 2, Dz. Urz. UE L 272 z 30.07.2021, str. 16, Dz. Urz. UE L 313 z 06.09.2021, str. 4, Dz. Urz. UE L 398 z 11.11.2021, str. 29, Dz. Urz. UE L 296 z 16.11.2022, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 304 z 24.11.2022, str. 103).
3) Niniejsze rozporządzenie zostało notyfikowane Komisji Europejskiej w dniu 26 lipca 2023 r. pod numerem 2023/443/PL zgodnie z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. poz. 2039 oraz z 2004 r. poz. 597), które wdraża dyrektywę (UE) 2015/1535 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 9 września 2015 r. ustanawiającą procedurę udzielania informacji w dziedzinie przepisów technicznych oraz zasad dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego (ujednolicenie) (Dz. Urz. UE L 241 z 17.09.2015).
4) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 325 z 16.12.2019, str. 1, Dz. Urz. UE L 19 z 21.01.2021, str. 2, Dz. Urz. UE L 272 z 30.07.2021, str. 16, Dz. Urz. UE L 313 z 06.09.2021, str. 4, Dz. Urz. UE L 398 z 11.11.2021, str. 29, Dz. Urz. UE L 296 z 16.11.2022, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 304 z 24.11.2022, str. 103.
5) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 3 z 07.01.2021, str. 42, Dz. Urz. UE L 31 z 14.02.2022, str. 27, Dz. Urz. UE L 143 z 23.05.2022, str. 1, Dz. Urz. UE L 183 z 08.07.2022, str. 54, Dz. Urz. UE L 205 z 05.08.2022, str. 145.
6) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 279 z 15.10.2016, str. 47, Dz. Urz. UE L 23 z 28.01.2017, str. 122, Dz. Urz. UE L 158 z 21.06.2017, str. 51, Dz. Urz. UE L 48 z 21.02.2020, str. 6.
7) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 277 z 13.10.2016, str. 60, Dz. Urz. UE L 300 z 08.11.2016, str. 26, Dz. Urz. UE L 22 z 26.01.2018, str. 16, Dz. Urz. UE L 182 z 18.07.2018, str. 16.
8) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone:
1) rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 21 marca 2013 r. w sprawie dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu (Dz. U. poz. 396),
2) rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie dopuszczenia jednostkowego pojazdu (Dz. U. z 2015 r. poz. 148)
- które utraciły moc z dniem wejścia w życie ustawy z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia (Dz. U. poz. 919).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz. U. poz. 1715)
Załącznik nr 1
ZAKRES WARUNKÓW LUB WYMAGAŃ TECHNICZNYCH OBOWIĄZUJĄCYCH W PROCEDURZE KRAJOWEGO INDYWIDUALNEGO DOPUSZCZENIA POJAZDU DLA KATEGORII M, N, O, T, C, R, S, L
Załącznik nr 2
WARUNKI OCENY RÓWNOWAŻNOŚCI WYMOGÓW ALTERNATYWNYCH W PROCEDURZE KRAJOWEGO INDYWIDUALNEGO DOPUSZCZENIA POJAZDU
I. WARUNKI OGÓLNE
1. W procedurze krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu należy przedstawić posiadane dokumenty zawierające dane i informacje o wymaganiach technicznych przedmiotu wyposażenia lub części potwierdzające spełnienie wymagań technicznych w celu krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu. Służba techniczna dokonuje weryfikacji złożonych dokumentów pod kątem spełnienia przez pojazd wymagań zapewniających bezpieczeństwo, ochronę zdrowia i środowiska.
2. W przypadku braku świadectw homologacji typu potwierdzających spełnienie odpowiednich wymagań technicznych obowiązujących w procedurze krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu oraz dokumentów, o których mowa w ust. 1, służba techniczna wykonuje badania, o których mowa w pkt II ust. 2.
3. W przypadku uznania w procedurze krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu dokumentów innych niż świadectwa homologacji typu, potwierdzających spełnienie wymagań technicznych określonych w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia
2 sierpnia 2023 r. w sprawie indywidulanego dopuszczenia pojazdu (Dz. U. poz. 1715), służba techniczna dokonuje weryfikacji dokumentów pod kątem spełnienia przez pojazd wymagań zapewniających bezpieczeństwo, ochronę zdrowia i środowiska.
II. PROCEDURY
1. W przypadku przedstawienia w procedurze krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu dokumentów niestanowiących świadectwa homologacji, służba techniczna powinna:
1) dokonać weryfikacji przedłożonych dokumentów w celu potwierdzenia spełnienia wymagań zawartych w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 sierpnia 2023 r. w sprawie indywidulanego dopuszczenia pojazdu;
2) potwierdzić zgodność danych i specyfikacje pojazdu zawartych w posiadanej dokumentacji z zakresem obowiązujących aktów prawnych;
3) dokonać oceny dostarczonej dokumentacji z dokumentami wymaganymi w procedurze krajowego indywidualnego dopuszczenia;
4) dokonać oceny dostarczonej dokumentacji w zakresie konieczności przeprowadzenia niezbędnych badań.
2. W przypadku braku dostępności dokumentów potwierdzających spełnienie przepisów zawartych w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 sierpnia 2023 r. w sprawie indywidulanego dopuszczenia pojazdu, służba techniczna:
1) przeprowadza badania;
2) dokonuje weryfikacji zgodności danych pojazdu i jego specyfikacji z wymaganiami równoważnymi, określonymi w tym załączniku.
Załącznik nr 3
WZÓR - WNIOSEK O WYDANIE ŚWIADECTWA UNIJNEGO INDYWIDUALNEGO DOPUSZCZENIA POJAZDU
Załącznik nr 4
WZÓR - WNIOSEK O WYDANIE ŚWIADECTWA KRAJOWEGO INDYWIDUALNEGO DOPUSZCZENIA POJAZDU
Załącznik nr 5
WZÓR - DOKUMENT INFORMACYJNY, O KTÓRYM MOWA W ART. 61 UST. 2 PKT 1 USTAWY Z DNIA 14 KWIETNIA 2023 R. O SYSTEMACH HOMOLOGACJI POJAZDÓW ORAZ ICH WYPOSAŻENIA (DZ. U. POZ. 919)
Załącznik nr 6
WZÓR - ŚWIADECTWO KRAJOWEGO INDYWIDUALNEGO DOPUSZCZENIA POJAZDU DLA KATEGORII L, T, C, R, S
Załącznik nr 7
WZÓR - OŚWIADCZENIE ZAWIERAJĄCE DANE I INFORMACJE O POJEŹDZIE NIEZBĘDNE DO REJESTRACJI I EWIDENCJI POJAZDU
Załącznik nr 8
ZAKRES I SPOSÓB PRZEPROWADZANIA BADAŃ POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIENIE ODPOWIEDNICH WARUNKÓW LUB WYMAGAŃ TECHNICZNYCH W CELU KRAJOWEGO INDYWIDUALNEGO DOPUSZCZENIA POJAZDU
1. OGÓLNE.
1. W zakresie procedury krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niezbędna jest należyta współpraca pomiędzy producentem, importerem, właścicielem pojazdu (lub ich upoważnionym przedstawicielem) a służbą techniczną, w celu spełnienia wymagań technicznych określonych w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra
Infrastruktury z dnia 2 sierpnia 2023 r. w sprawie indywidualnego dopuszczenia pojazdu (Dz. U. poz. 1715).
2. W procedurze krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu każdy pojazd jest fizycznie kontrolowany przez służbę techniczną, przy weryfikacji wszystkich dostępnych świadectw lub certyfikatów, a także w oparciu o niezbędne badania wynikające z przepisów, o których mowa w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra
Infrastruktury z dnia 2 sierpnia 2023 r. w sprawie indywidualnego dopuszczenia pojazdu.
2. PROCEDURY.
1. W przypadku wystąpienia o dopuszczenie krajowe indywidualne dopuszczenie pojazdu służba techniczna powinna:
1) sprawdzić:
a) czy dany pojazd spełnia wszystkie warunki i wymagania określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia – dotyczy nowego pojazdu, o którym mowa w art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia (Dz. U. poz. 919),
b) spełnienie warunków i wymagań w odniesieniu wyłącznie do tych przedmiotów wyposażenia lub części w pojeździe, których dotyczą wprowadzone zmiany odnośnie podstawy do wydania danego świadectwa homologacji typu przedmiotowego pojazdu – dotyczy nowego pojazdu, o którym mowa w art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia;
2) dokonać oceny dostarczonej dokumentacji w zakresie przeprowadzenia niezbędnych badań w procedurze krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu;
3) potwierdzić zgodność specyfikacji pojazdu oraz danych zawartych w dokumentacji pojazdu w odniesieniu do obowiązujących w tym zakresie aktów prawnych;
4) dokonać sprawdzenia elementów badanego pojazdu oraz przedmiotów jego wyposażenia lub części pojazdu, podlegającemu procedurze krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu, w celu potwierdzenia spełnienia wymagań wynikających z przepisów, o których mowa w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 sierpnia 2023 r. w sprawie indywidualnego dopuszczenia pojazdu;
5) przeprowadzić badania w ramach procedury krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu w sposób niepowodujący uszkodzenia lub zniszczenia pojazdu, jego wyposażenia lub części.
2. W przypadku braku dostarczenia świadectw homologacji potwierdzających spełnienie wymagań technicznych zawartych w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 sierpnia 2023 r. w sprawie indywidualnego dopuszczenia pojazdu, służba techniczna:
1) przeprowadza badania tylko pojazdu w tym zakresie, którego dotyczy procedura krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu;
2) sprawdza, czy dany pojazd spełnia wymagania techniczne dotyczące przedmiotu badania, zgodnie z aktem prawnym, określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 sierpnia 2023 r. w sprawie indywidualnego dopuszczenia pojazdu;
3) potwierdza prawidłowość zamontowanych przedmiotów, zespołów lub części w pojeździe.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00