Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2021 nr 398 str. 29
Wersja aktualna od 2020-01-05
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2021 nr 398 str. 29
Wersja aktualna od 2020-01-05
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

Sprostowanie do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2144 z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie wymogów dotyczących homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, w odniesieniu do ich ogólnego bezpieczeństwa oraz ochrony osób znajdujących się w pojeździe i niechronionych uczestników ruchu drogowego, zmieniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 oraz uchylającego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 78/2009, (WE) nr 79/2009 i (WE) nr 661/2009 oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 631/2009, (UE) nr 406/2010, (UE) nr 672/2010, (UE) nr 1003/2010, (UE) nr 1005/2010, (UE) nr 1008/2010, (UE) nr 1009/2010, (UE) nr 19/2011, (UE) nr 109/2011, (UE) nr 458/2011, (UE) nr 65/2012, (UE) nr 130/2012, (UE) nr 347/2012, (UE) nr 351/2012, (UE) nr 1230/2012 i (UE) 2015/166 ( Dz.U. L 325 z 16.12.2019 )

1.

Strony 18-23, załącznik I zastępuje się załącznikiem w brzmieniu:

"ZAŁĄCZNIK I

Wykaz regulaminów ONZ, o których mowa w art. 4 ust. 2

Numer regulaminu ONZ

Przedmiot

Seria poprawek opublikowana w Dz.U.

Odniesienie do Dz.U.

Zakres regulaminu ONZ

1

Światła główne samochodowe z asymetrycznymi światłami mijania lub drogowymi i żarówkami kategorii R2 lub HS1

Seria poprawek 02

Dz.U. L 177 z 10.7.2010, s. 1

M, N (a)

3

Urządzenia odblaskowe pojazdów o napędzie silnikowym i ich przyczep

Seria poprawek 02

Dz.U. L 323 z 6.12.2011, s. 1

M, N, O

4

Urządzenia do oświetlenia tylnych tablic rejestracyjnych pojazdów o napędzie silnikowym i ich przyczep

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 4 z 7.1.2012, s. 17

M, N, O

6

Kierunkowskazy pojazdów o napędzie silnikowym i ich przyczep

Seria poprawek 01

Dz.U. L 213 z 18.7.2014, s. 1

M, N, O

7

Przednie i tylne światła pozycyjne, światła hamowania oraz światła obrysowe pojazdów silnikowych i ich przyczep

Seria poprawek 02

Dz.U. L 285 z 30.9.2014, s. 1

M, N, O

8

Światła główne pojazdów samochodowych (H1, H2, H3, HB3, HB4, H7, H8, H9, HIR1, HIR2 lub H11)

Seria poprawek 05 - Sprostowanie 1 do wersji 4

Dz.U. L 177 z 10.7.2010, s. 71

M, N (a)

10

Kompatybilność elektromagnetyczna

Seria poprawek 05

Dz.U. L 41 z 17.2.2017, s. 1

M, N, O

11

Zamki i elementy mocowania drzwi

Seria poprawek 04

Dz.U. L 218 z 21.8.2019, s. 1

M1, N1

12

Zabezpieczenie kierowcy przed uderzeniem w układ kierowniczy w przypadku zderzenia

Seria poprawek 04

Dz.U. L 89 z 27.3.2013, s. 1

M1, N1

13

Hamowanie pojazdów i przyczep

Seria poprawek 11

Dz.U. L 42 z 18.2.2016, s. 1

M2, M3, N, O (b)

13-H

Hamowanie samochodów osobowych

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 335 z 22.12.2015, s. 1

M1, N1

14

Kotwiczenia pasów bezpieczeństwa

Seria poprawek 07

Dz.U. L 218 z 19.8.2015, s. 27

M, N

16

Pasy bezpieczeństwa, urządzenia przytrzymujące, urządzenia przytrzymujące dla dzieci oraz urządzenia przytrzymujące dla dzieci ISOFIX

Seria poprawek 07

Dz.U. L 109 z 27.4.2018, s. 1

M, N

17

Siedzenia, ich mocowania i zagłówki

Seria poprawek 08

Dz.U. L 230 z 31.8.2010, s. 81

M, N

18

Zabezpieczenie pojazdów silnikowych przed nieuprawnionym użyciem

Seria poprawek 03

Dz.U. L 120 z 13.5.2010, s. 29

M2, M3, N2, N3

19

Przednie światła przeciwmgłowe pojazdów o napędzie silnikowym

Seria poprawek 04

Dz.U. L 250 z 22.8.2014, s. 1

M, N

20

Światła główne z asymetrycznymi światłami mijania lub drogowymi i żarówkami halogenowymi (żarówkami H4)

Seria poprawek 03

Dz.U. L 177 z 10.7.2010, s. 170

M, N (a)

21

Wyposażenie wnętrza

Seria poprawek 01

Dz.U. L 188 z 16.7.2008, s. 32

M1

23

Światła cofania i światła manewrowe pojazdów o napędzie silnikowym i ich przyczep

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 237 z 8.8.2014, s. 1

M, N, O

25

Zagłówki wbudowane lub niewbudowane w siedzenia pojazdów

Seria poprawek 04 - Sprostowanie 2 do wersji 1

Dz.U. L 215 z 14.8.2010, s. 1

M1

26

Wystające części zewnętrzne

Seria poprawek 03

Dz.U. L 215 z 14.8.2010, s. 27

M1

28

Dźwiękowe urządzenia ostrzegawcze i sygnały dźwiękowe

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 323 z 6.12.2011, s. 33

M, N

29

Ochrona osób znajdujących się w kabinie pojazdu użytkowego

Seria poprawek 03

Dz.U. L 304 z 20.11.2010, s. 21

N

30

Opony pneumatyczne do pojazdów silnikowych i ich przyczep (klasa C1)

Seria poprawek 02

Dz.U. L 307 z 23.11.2011, s. 1

M, N, O

31

Samochodowe halogenowe reflektory typu "sealed beam" z europejskimi asymetrycznymi światłami mijania lub światłami drogowymi lub z obydwoma tymi światłami

Seria poprawek 02

Dz.U. L 185 z 17.7.2010, s. 15

M, N

34

Zabezpieczenia przeciwpożarowe (zbiorniki paliwa ciekłego)

Seria poprawek 03

Dz.U. L 231 z 26.8.2016, s. 41

M, N, O

37

Żarówki stosowane w homologowanych światłach pojazdów o napędzie silnikowym i ich przyczep

Seria poprawek 03

Dz.U. L 213 z 18.7.2014, s. 36

M, N, O

38

Tylne światła przeciwmgłowe pojazdów o napędzie silnikowym i ich przyczep

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 4 z 7.1.2012, s. 20

M, N, O

39

Zespoły prędkościomierza i hodometru oraz ich montaż

Seria poprawek 01

Dz.U. L 302 z 28,11,2018, s. 106

M, N

43

Materiały oszklenia bezpiecznego oraz ich instalacja w pojazdach

Seria poprawek 01

Dz.U. L 42 z 12.2.2014, s. 1

M, N, O

44

Urządzenia przytrzymujące dla dzieci znajdujących się w pojazdach o napędzie silnikowym ("urządzenia przytrzymujące dla dzieci")

Seria poprawek 04

Dz.U. L 265 z 30.9.2016, s. 1

M, N

45

Urządzenia czyszczące szybę reflektora

Seria poprawek 01

M, N

46

Urządzenia widzenia pośredniego i ich instalacja

Seria poprawek 04

Dz.U. L 237 z 8.8.2014, s. 24

M, N

48

Instalacja urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej w pojazdach

Seria poprawek 06

Dz.U. L 14 z 16.1.2019, s. 42

M, N, O (c)

54

Opony pneumatyczne do pojazdów użytkowych i ich przyczep (klasy C2 i C3)

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 307 z 23.11.2011, s. 2

M, N, O

55

Mechaniczne części sprzęgające zespołów pojazdów

Seria poprawek 01

Dz.U. L 153 z 15.6.2018, s. 179

M, N, O (c)

58

Urządzenia zabezpieczające przed wjechaniem pod tył pojazdu i ich montaż; zabezpieczenie przed wjechaniem pod tył pojazdu

Seria poprawek 03

Dz.U. L 49 z 20.2.2019, s. 1

M, N, O

61

Pojazdy użytkowe w zakresie ich wystających elementów zewnętrznych znajdujących się przed tylną ścianą kabiny

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 164 z 30.6.2010, s. 1

N

64

Zespoły zapasowe do użytku tymczasowego, opony/system typu "run flat" (oraz system monitorowania ciśnienia w oponach)

Seria poprawek 02

Dz.U. L 310 z 26.11.2010, s. 18

M1, N1

66

Wytrzymałość konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich

Seria poprawek 02

Dz.U. L 84 z 30.3.2011, s. 1

M2, M3

67

Pojazdy silnikowe wykorzystujące w układzie napędowym skroplony gaz ropopochodny (LPG)

Seria poprawek 01

Dz.U. L 285 z 20.10.2016, s. 1

M, N

73

Boczne urządzenia zabezpieczające pojazdów ciężarowych

Seria poprawek 01

Dz.U. L 122 z 8.5.2012, s. 1

N2, N3, O3, O4

77

Światła postojowe pojazdów o napędzie silnikowym

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 4 z 7.1.2012, s. 21

M, N

79

Układy kierownicze

Seria poprawek 03

Dz.U. L 318 z 14.12.2018, s. 1

M, N, O

80

Siedzenia dużych pojazdów pasażerskich

Seria poprawek 03

Dz.U. L 226 z 24.8.2013, s. 20

M2, M3

87

Światła do jazdy dziennej przeznaczone dla pojazdów o napędzie silnikowym

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 4 z 7.1.2012, s. 24

M, N

89

Ograniczniki prędkości i urządzenia regulowanej funkcji ograniczania prędkości

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 4 z 7.1.2012, s. 25

M, N (d)

90

Zamienne zespoły okładzin hamulcowych i zamienne okładziny hamulców bębnowych, zamienne tarcze i zamienne bębny przeznaczone do pojazdów o napędzie silnikowym i ich przyczep

Seria poprawek 02

Dz.U. L 290 z 16.11.2018, s. 54

M, N, O

91

Światła pozycyjne boczne przeznaczone do pojazdów o napędzie silnikowym i ich przyczep

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 4 z 7.1.2012, s. 27

M, N, O

93

Urządzenia zabezpieczające przed wjechaniem pod przód pojazdu i ich montaż; zabezpieczenie przed wjechaniem pod przód pojazdu

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 185 z 17.7.2010, s. 56

N2, N3

94

Ochrona osób znajdujących się w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego

Seria poprawek 03

Dz.U. L 35 z 8.2.2018, s. 1

M1

95

Ochrona osób znajdujących się w pojeździe w przypadku zderzenia bocznego

Seria poprawek 03

Dz.U. L 183 z 10.7.2015, s. 91

M1, N1

97

Systemy alarmowe pojazdów

Seria poprawek 01

Dz.U. L 122 z 8.5.2012, s. 19

M1, N1 (e)

98

Reflektory samochodowe wyposażone w gazowo-wyładowcze źródła światła

Seria poprawek 01

Dz.U. L 176 z 14.6.2014, s. 64

M, N

99

Gazowo-wyładowcze źródła światła używane w homologowanych gazowo-wyładowczych reflektorach pojazdów o napędzie silnikowym

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 320 z 17.12.2018, s. 45

M, N

100

Bezpieczeństwo elektryczne

Seria poprawek 02

Dz.U. L 302 z 28.11.2018, s. 114

M, N

102

Krótki sprzęg; montaż zatwierdzonego typu krótkiego sprzęgu

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 351 z 30.12.2008, s. 44

N2, N3, O3, O4

104

Oznakowania odblaskowe (pojazdy ciężkie i długie)

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 75 z 14.3.2014, s. 29

M2, M3, N, O2, O3, O4

105

Pojazdy przeznaczone do przewozu towarów niebezpiecznych

Seria poprawek 05

Dz.U. L 4 z 7.1.2012, s. 30

N, O

107

Budowa ogólna pojazdów kategorii M2 i M3

Seria poprawek 07

Dz.U. L 52 z 23.2.2018, s. 1

M2, M3

108

Bieżnikowane opony pneumatyczne do samochodów osobowych i ich przyczep

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 181 z 4.7.2006, s. 1

M1, O1, O2

109

Bieżnikowane opony pneumatyczne do pojazdów użytkowych i ich przyczep

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 181 z 4.7.2006, s. 1

M2, M3, N, O3, O4

110

Specjalne elementy składowe wykorzystujące CNG i LNG

Seria poprawek 01

Dz.U. L 166 z 30.6.2015, s. 1

M, N

112

Reflektory pojazdów silnikowych emitujące asymetryczne światło mijania lub światło drogowe, lub oba te rodzaje świateł i wyposażone w żarówki lub moduły LED

Seria poprawek 01

Dz.U. L 250 z 22.8.2014, s. 67

M, N

114

Zamienne systemy poduszek powietrznych

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 373 z 27.12.2006, s. 272

M1, N1

115

Dodatkowe układy zasilania LPG i CNG

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 323 z 7.11.2014, s. 91

M, N

116

Zabezpieczenie pojazdów silnikowych przed nieuprawnionym użyciem

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 45 z 16.2.2012, s. 1

M1, N1 (e)

117

Opony w odniesieniu do emisji hałasu toczenia, przyczepności na mokrych nawierzchniach oraz oporu toczenia (klasy C1, C2 i C3)

Seria poprawek 02

Dz.U. L 218 z 12.8.2016, s. 1

M, N, O

118

Palność materiałów używanych w konstrukcji autobusów

Seria poprawek 02

Dz.U. L 102 z 21.4.2015, s. 67

M3

119

Światła zakrętowe

Seria poprawek 01

Dz.U. L 89 z 25.3.2014, s. 101

M, N

121

Rozmieszczenie i oznaczenie ręcznych urządzeń sterujących, kontrolek i wskaźników

Seria poprawek 01

Dz.U. L 5 z 8.1.2016, s. 9

M, N

122

Układy ogrzewania pojazdów

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 164 z 30.6.2010, s. 231

M, N, O

123

Systemy adaptacyjne oświetlenia głównego (AFS) w pojazdach silnikowych

Seria poprawek 01

Dz.U. L 49 z 20.2.2019, s. 24

M, N

124

Koła zapasowe

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 375 z 27.12.2006, s. 568

M1, N1, O1, O2

125

Pole widzenia kierowcy w przód

Seria poprawek 01

Dz.U. L 20 z 25.1.2018, s. 16

M1

126

Przegrody wewnętrzne

Pierwotna wersja regulaminu

M1

127

Bezpieczeństwo pieszych

Seria poprawek 02

M1, N1

128

Elektroluminescencyjne źródła światła (LED)

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 320 z 17.12.2018, s. 63

M, N, O

129

Ulepszone urządzenia przytrzymujące dla dzieci

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 97 z 29.3.2014, s. 21

M, N

130

Systemy ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 178 z 18.6.2014, s. 29

M2, M3, N2, N3 (f)

131

Zaawansowane systemy hamowania awaryjnego

Seria poprawek 01

Dz.U. L 214 z 19.7.2014, s. 47

M2, M3, N2, N3 (f)

134

Bezpieczeństwo pojazdów napędzanych wodorem

Pierwotna wersja rozporządzenia

Dz.U. L 129 z 17.5.2019, s. 43

M, N

135

Uderzenie boczne w słup

Seria poprawek 01

M1, N1

137

Uderzenie czołowe całą szerokością pojazdu

Seria poprawek 01

M1

139

Układy wspomagania hamowania w sytuacjach awaryjnych

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 269 z 26.10.2018, s. 1

M1, N1

140

Układy elektronicznej kontroli stateczności

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 269 z 26.10.2018, s. 17

M1, N1

141

Systemy monitorowania ciśnienia w oponach

Pierwotna wersja regulaminu

Dz.U. L 269 z 26.10.2018, s. 36

M1, N1 (g)

142

Montaż opon

Pierwotna wersja regulaminu

M1

145

Kotwiczenia urządzenia przytrzymującego dla dzieci

Pierwotna wersja regulaminu

M1

Uwagi do tabeli

Seria poprawek wskazana w tabeli odzwierciedla wersję opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej i pozostaje bez uszczerbku dla serii poprawek, której należy przestrzegać na podstawie ustanowionych w niej przepisów przejściowych. Alternatywnie akceptuje się zgodność z serią poprawek przyjętą po danej serii wskazanej w tabeli. Daty określone w odpowiednich seriach poprawek do regulaminów ONZ wymienionych w tabeli, w odniesieniu do zobowiązań umawiających się stron »zrewidowanego porozumienia z 1958 r.«, związanych z pierwszą rejestracją, dopuszczeniem do eksploatacji, udostępnieniem na rynku, sprzedażą, uznawaniem homologacji typu i wszelkimi podobnymi przepisami, stosuje się obowiązkowo do celów art. 48 i 50 rozporządzenia (UE) 2018/858, z wyjątkiem przypadków, w których w załączniku II do niniejszego rozporządzenia określono alternatywne daty, których należy w związku z tym przestrzegać w takich przypadkach. W niektórych regulaminach ONZ wymienionych w tabeli w przepisach przejściowych przewidziano, że począwszy od określonej daty umawiające się strony »zrewidowanego porozumienia z 1958 r.« stosujące określoną serię poprawek do danego regulaminu ONZ nie mają obowiązku uznawania lub mogą odmówić uznania - do celów krajowej lub regionalnej homologacji typu - typu homologowanego zgodnie z poprzednią serią poprawek lub zawarto w tych przepisach w podobnym zamiarze sformułowanie o podobnym znaczeniu. Należy to rozumieć jako przepis nakładający na organy krajowe obowiązek uznania świadectw zgodności za nieważne do celów art. 48 rozporządzenia (UE) 2018/858, z wyjątkiem przypadków, w których w załączniku II do niniejszego rozporządzenia określono alternatywne daty, których należy w związku z tym przestrzegać w takich przypadkach.

(a)

Regulaminy ONZ nr 1, 8 i 20 nie mają zastosowania do homologacji typu UE pojazdów.

(b)

Obowiązkowe zainstalowanie funkcji kontroli stateczności jest wymagane zgodnie z regulaminami ONZ. Jednakże jest to również obowiązkowe dla pojazdów kategorii N1

(c)

W przypadku gdy producent pojazdu deklaruje, że pojazd nadaje się do holowania. ładunków (pkt 2.11.5. dokumentu informacyjnego, o którym mowa w art. 24 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2018/858), a jakakolwiek część odpowiedniego mechanicznego urządzenia sprzęgającego, niezależnie od tego, czy jest czy nie jest ona montowana w typie pojazdu silnikowego, może (częściowo) zasłaniać jakikolwiek element oświetlenia lub miejsce do montowania i mocowania tylnej tablicy rejestracyjnej, zastosowanie mają następujące zasady:

-

instrukcja użytkowania pojazdu silnikowego (np. podręcznik użytkownika, instrukcja obsługi pojazdu) musi wyraźnie wskazywać, że instalowanie mechanicznego urządzenia sprzęgającego, które nie może być łatwo usunięte lub przesunięte, nie jest dozwolone,

-

w instrukcji należy również jasno określić, że mechaniczne urządzenie sprzęgające, jeżeli jest zamocowane, musi być zawsze usunięte lub przesunięte, gdy nie jest używane, oraz

-

w przypadku homologacji typu układu pojazdu zgodnie z regulaminem ONZ nr 55 należy zapewnić, aby przepisy dotyczące usuwania, przesuwania lub alternatywnej lokalizacji były również w pełni przestrzegane w odniesieniu do instalacji oświetlenia i miejsca do montowania i mocowania tylnej tablicy rejestracyjnej.

(d)

Dotyczy wyłącznie ograniczników prędkości i obowiązkowej instalacji ograniczników prędkości w pojazdach kategorii M2, M3, N2 i N3.

(e)

W pojazdach kategorii M1 i N1 montuje się urządzenia zabezpieczające przed nieuprawnionym użyciem, a w pojazdach kategorii M1 montuje się urządzenia do unieruchamiania pojazdów.

(f)

Zob. uwaga 4 do tabeli w załączniku II.

(g)

W odniesieniu do pojazdów kategorii M1 o maksymalnej masie ≤ 3500 kg i kategorii N1, które nie są wyposażone w koła bliźniacze na jednej osi.

".

2.

Strona 25, załącznik II, kolumna "Dodatkowe szczegółowe przepisy techniczne", wiersz "A20 Uderzenie czołowe częściowe":

zamiast:

"Dotyczy pojazdów kategorii M1 o maksymalnej masie ≤ 3 500 kg i kategorii N1 o maksymalnej masie ≤ 2 500 kg …",

powinno być:

"Dotyczy pojazdów kategorii M1 o maksymalnej masie ≤ 3 500 kg i kategorii N1 o maksymalnej masie ≤ 2 500 kg …".

3.

Strona 25, załącznik II, kolumna "Dodatkowe szczegółowe przepisy techniczne", wiersz "A25 Uderzenie boczne":

zamiast:

"Dotyczy wszystkich pojazdów kategorii M1 i N1, łącznie …",

powinno być:

"Dotyczy wszystkich pojazdów kategorii M1 i N1, łącznie …".

4.

Strona 26, załącznik II, kolumna "Dodatkowe szczegółowe przepisy techniczne", wiersz "A27 Zderzenie tylne":

zamiast:

"Dotyczy pojazdów kategorii M1 o maksymalnej masie ≤ 3 500 kg i kategorii N1. Zapewnia się …",

powinno być:

"Dotyczy pojazdów kategorii M1 o maksymalnej masie ≤ 3 500 kg i kategorii N1. Zapewnia się …".

5.

Strona 26, załącznik II, kolumna "Dodatkowe szczegółowe przepisy techniczne", wiersz "B8 Pole widzenia z przodu":

zamiast:

"Dotyczy pojazdów kategorii M1 i N1",

powinno być:

"Dotyczy pojazdów kategorii M1 i N1".

6.

Strona 28, załącznik II, kolumna "Dodatkowe szczegółowe przepisy techniczne", wiersz "C13 Monitorowanie ciśnienia w oponach w pojazdach lekkich":

zamiast:

"Dotyczy pojazdów kategorii M1 o maksymalnej masie ≤ 3 500 kg i kategorii N1.",

powinno być:

"Dotyczy pojazdów kategorii M1 o maksymalnej masie ≤ 3 500 kg i kategorii N1.".

7.

Strona 32, załącznik II, przypis 4:

zamiast:

"(4)

Zwolnieniem objęte są następujące pojazdy:

-

pojazdy ciągnące naczepy kategorii N2 o masie maksymalnej przekraczającej 3,5 tony, ale nieprzekraczającej 8 ton,

-

pojazdy kategorii M2 i M3 klasy A, klasy I i klasy II zgodnie z definicją w pkt 2.1 regulaminu ONZ nr 107,

-

autobusy przegubowe kategorii M3 klasy A, klasy I i klasy II zgodnie z definicją w pkt 2.1 regulaminu ONZ nr 107,

-

pojazdy terenowe kategorii M2, M3, N2 i N3,

-

pojazdy specjalnego przeznaczenia kategorii M2, M3, N2 i N3, oraz

-

pojazdy kategorii M2, M3, N2 i N3 o więcej niż trzech osiach.",

powinno być:

"(4)

Zwolnieniem objęte są następujące pojazdy:

-

pojazdy ciągnące naczepy kategorii N2 o masie maksymalnej przekraczającej 3,5 tony, ale nieprzekraczającej 8 ton,

-

pojazdy kategorii M2 i M3 klasy A, klasy I i klasy II zgodnie z definicją w pkt 2.1 regulaminu ONZ nr 107,

-

autobusy przegubowe kategorii M3 klasy A, klasy I i klasy II zgodnie z definicją w pkt 2.1 regulaminu ONZ nr 107,

-

pojazdy terenowe kategorii M2, M3, N2 i N3,

-

pojazdy specjalnego przeznaczenia kategorii M2, M3, N2 i N3, oraz

-

pojazdy kategorii M2, M3, N2 i N3 o więcej niż trzech osiach.".

8.

Strona 33, załącznik III, pkt 2 lit. b) ppkt (i), (ii) i (iii):

zamiast:

"(i)

objaśnienia nr 3 i 4 otrzymują brzmienie:

»(3)

Wymagane jest zainstalowanie funkcji stateczności pojazdu zgodnie z art. 4 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2019/2144

(4)

Wymagane jest zainstalowanie systemu elektronicznej kontroli stateczności zgodnie z art. 4 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2019/2144«;

(ii)

objaśnienie nr 9A otrzymuje brzmienie:

»(9A)

Wymagane jest zainstalowanie systemu monitorowania ciśnienia w oponach zgodnie z art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/2144«;

(iii)

objaśnienie nr 15 otrzymuje brzmienie:

»(15)

Zgodność z rozporządzeniem (UE) 2019/2144 jest obowiązkowa. Jednakże nie przewiduje się homologacji typu w związku z tą konkretną pozycją, ponieważ stanowi ona jedynie zbiór pojedynczych pozycji wymienionych w innych miejscach w tabeli, które zawierają odniesienie do rozporządzenia (UE) 2019/2144«;",

powinno być:

"(i)

objaśnienia nr 3 i 4 otrzymują brzmienie:

»(3)

Wymagane jest zainstalowanie funkcji stateczności pojazdu zgodnie z art. 4 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2019/2144.

(4)

Wymagane jest zainstalowanie systemu elektronicznej kontroli stateczności zgodnie z art. 4 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2019/2144.«;

(ii)

objaśnienie nr 9A otrzymuje brzmienie:

»(9A)

Wymagane jest zainstalowanie systemu monitorowania ciśnienia w oponach zgodnie z art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/2144.«;

(iii)

objaśnienie nr 15 otrzymuje brzmienie:

»(15)

Zgodność z rozporządzeniem (UE) 2019/2144 jest obowiązkowa. Jednakże nie przewiduje się homologacji typu w związku z tą konkretną pozycją, ponieważ stanowi ona jedynie zbiór pojedynczych pozycji wymienionych w innych miejscach w tabeli, które zawierają odniesienie do rozporządzenia (UE) 2019/2144.«;".

9.

Strona 34, załącznik III, pkt 2 lit. c) ppkt (iii):

zamiast:

"(iii)

wpisy dotyczące pozycji 62 i 63 otrzymują brzmienie:

»62

Instalacja wodorowa

Rozporządzenie (UE) 2019/2144

Regulamin ONZ nr 134

X

63

Bezpieczeństwo

Rozporządzenie (UE) 2019/2144

Zgodność z rozporządzeniem (UE) 2019/2144 jest obowiązkowa. Jednakże nie przewiduje się homologacji typu w związku z tą konkretną pozycją, ponieważ stanowi ona jedynie zbiór pojedynczych pozycji wymienionych w innych miejscach w tabeli, które zawierają odniesienie do rozporządzenia (UE) 2019/2144«"

powinno być:

"(iii)

wpisy dotyczące pozycji 62 i 63 otrzymują brzmienie:

»62

Instalacja wodorowa

Rozporządzenie (UE) 2019/2144

Regulamin ONZ nr 134

X

63

Bezpieczeństwo

Rozporządzenie (UE) 2019/2144

Zgodność z rozporządzeniem (UE) 2019/2144 jest obowiązkowa. Jednakże nie przewiduje się homologacji typu w związku z tą konkretną pozycją, ponieważ stanowi ona jedynie zbiór pojedynczych pozycji wymienionych w innych miejscach w tabeli, które zawierają odniesienie do rozporządzenia (UE) 2019/2144.«"

10.

Strona 35, załącznik III, pkt 2 lit. f) ppkt (i):

zamiast:

"(i)

w tabeli »Część I: Pojazdy należące do kategorii M1« wprowadza się następujące zmiany:

-

wpis dotyczący pozycji 58 otrzymuje brzmienie:

»58

Regulamin ONZ nr 127

Rozporządzenie (UU) 2019/2144

(Ochrona pieszych)

Pojazdy muszą być wyposażone w elektroniczny układ przeciwblokujący (ABS) działający na wszystkie koła.

Zastosowanie mają wymogi regulaminu ONZ nr 127.

Każdy przedni układ zabezpieczający musi być albo integralną częścią pojazdu, a tym samym spełniać wymogi regulaminu ONZ nr 127, albo uzyskać homologację typu jako oddzielny zespół techniczny.«"

powinno być:

"(i)

w tabeli »Część I: Pojazdy należące do kategorii M1« wprowadza się następujące zmiany:

-

wpis dotyczący pozycji 58 otrzymuje brzmienie:

»58

Regulamin ONZ nr 127

Rozporządzenie (UE) 2019/2144

(Ochrona pieszych)

Pojazdy muszą być wyposażone w elektroniczny układ przeciwblokujący (ABS) działający na wszystkie koła.

Zastosowanie mają wymogi regulaminu ONZ nr 127.

Każdy przedni układ zabezpieczający musi być albo integralną częścią pojazdu, a tym samym spełniać wymogi regulaminu ONZ nr 127, albo uzyskać homologację typu jako oddzielny zespół techniczny.«"

11.

Strona 36, załącznik III, pkt 2 lit. f) ppkt (ii):

zamiast:

"(ii)

w tabeli »Część II: Pojazdy należące do kategorii N1« wprowadza się następujące zmiany:

-

wpis dotyczący pozycji 58 otrzymuje brzmienie:

»58

Regulamin ONZ nr 127

Rozporządzenie (UU) 2019/2144

(Ochrona pieszych)

Pojazdy muszą być wyposażone w elektroniczny układ przeciwblokujący (ABS) działający na wszystkie koła.

Zastosowanie mają wymogi regulaminu ONZ nr 127.

Każdy przedni układ zabezpieczający musi być albo integralną częścią pojazdu, a tym samym spełniać wymogi regulaminu ONZ nr 127, albo uzyskać homologację typu jako oddzielny zespół techniczny.«"

powinno być:

"(ii)

w tabeli »Część II: Pojazdy należące do kategorii N1« wprowadza się następujące zmiany:

-

wpis dotyczący pozycji 58 otrzymuje brzmienie:

»58

Regulamin ONZ nr 127

Rozporządzenie (UE) 2019/2144

(Ochrona pieszych)

Pojazdy muszą być wyposażone w elektroniczny układ przeciwblokujący (ABS) działający na wszystkie koła.

Zastosowanie mają wymogi regulaminu ONZ nr 127.

Każdy przedni układ zabezpieczający musi być albo integralną częścią pojazdu, a tym samym spełniać wymogi regulaminu ONZ nr 127, albo uzyskać homologację typu jako oddzielny zespół techniczny.«"

12.

Strona 38, załącznik III, pkt 4 lit. g) ppkt (ii) i (iii):

zamiast:

"(ii)

objaśnienia nr 3 i 4 otrzymują brzmienie:

»(3)

Wymagane jest zainstalowanie funkcji stateczności pojazdu zgodnie z art. 4 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2019/2144

(4)

Wymagane jest zainstalowanie systemu elektronicznej kontroli stateczności zgodnie z art. 4 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2019/2144«;

(iii)

objaśnienie nr 9A otrzymuje brzmienie:

»(9A)

Dotyczy wyłącznie pojazdów wyposażonych w urządzenia objęte zakresem regulaminu ONZ nr 64. Obowiązkowe jest jednak zainstalowanie systemu monitorowania ciśnienia w oponach zgodnie z art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/2144«;",

powinno być:

"(ii)

objaśnienia nr 3 i 4 otrzymują brzmienie:

»(3)

Wymagane jest zainstalowanie funkcji stateczności pojazdu zgodnie z art. 4 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2019/2144.

(4)

Wymagane jest zainstalowanie systemu elektronicznej kontroli stateczności zgodnie z art. 4 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2019/2144.«;

(iii)

objaśnienie nr 9A otrzymuje brzmienie:

»(9A)

Dotyczy wyłącznie pojazdów wyposażonych w urządzenia objęte zakresem regulaminu ONZ nr 64. Obowiązkowe jest jednak zainstalowanie systemu monitorowania ciśnienia w oponach zgodnie z art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/2144.«;".

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00