Monitor Księgowego 7-8/2023 z 05.07.2023
Porada aktualna
na dzień 02.06.2025
Data publikacji: 30.05.2023
Jak rozliczyć podatkowo przekazanie produktu influencerowi w zamian za usługę reklamową
Spółka z o.o. (podatnik VAT czynny) zajmuje się sprzedażą markowego obuwia. W celu reklamy produktu podjęła decyzję o podjęciu współpracy z influencerami. W zamian za otrzymane obuwie influencer zobowiązuje się do świadczenia ekwiwalentnego w postaci usługi reklamowej (np. w mediach społecznościowych). Influencerzy, z którymi spółka nawiązała współpracę, nie prowadzą działalności i nie wystawiają faktur. W przypadku wydania osobistego influencer potwierdza odbiór obuwia własnoręcznie lub w przypadku wysyłki za pośrednictwem poczty/kuriera – spółka posiada dokumenty związane z wysyłką i tym samym potwierdzenie odbioru przez adresata (infuencera).