Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2011-02-17

Jak ustalić przychód pracownika z tytułu wykupionego przez pracodawcę ubezpieczenia na życie

Spółka finansuje pracownikom ubezpieczenie grupowe na życie. Z tego tytułu powstaje dla nich przychód. Jaką podstawę w podatku dochodowym od osób fizycznych należy przyjąć za przychód pracownika - kwotę zapłaconej składki czy kwotę tę powiększoną o zaliczkę na podatek i składki ZUS?

problem

rada

Za przychód pracownika należy uznać faktycznie zapłaconą przez pracodawcę składkę na ubezpieczenie grupowe, przypadającą na danego pracownika. Wartość tak ustalonego świadczenia pracodawca, jako płatnik, ma obowiązek doliczyć do wynagrodzenia pracownika wypłaconego w danym miesiącu. Od tak ustalonej łącznej wartości przychodu pracownika w danym miesiącu pracodawca ma obowiązek obliczyć, pobrać i odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy. Szczegóły - w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00