Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2014-02-15

Czy pracownik, który z powodu zbyt niskiej temperatury opuści miejsce pracy, poniesie konsekwencje

Zatrudniona w naszej firmie pracownica sekretariatu 24 stycznia 2014 r. odmówiła wykonywania pracy, twierdząc, że temperatura panująca w pomieszczeniu biurowym była za niska - w tym dniu temperatura wynosiła 12oC. Poinformowała nas o tym fakcie telefonicznie i udała się do domu. Jej nieobecność uniemożliwiła kurierowi dostarczenie ważnej przesyłki i spowodowała opóźnienie w realizacji zamówienia jednego z naszych klientów. Czy w związku z tą sytuacją możemy pozbawić pracownicę wynagrodzenia za czas nieświadczenia pracy oraz nałożyć na nią karę pieniężną za opuszczenie miejsca pracy - pyta Czytelnik z Suwałk.

W tej sytuacji nie mogą Państwo ukarać pracownicy za opuszczenie miejsca pracy. Pracownica miała podstawy, aby odmówić wykonywania pracy w związku ze zbyt niską temperaturą, jaka panowała w pomieszczeniu pracy. Ponadto za czas, w którym nie wykonywała pracy, zachowuje prawo do wynagrodzenia w wysokości, jaka przysługiwałaby jej, gdyby normalnie świadczyła pracę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00