comment
Artykuł
Data publikacji: 2024-10-30
Platforma wspomaga, ale nie wyręcza
Zakupy na platformach oferujących towar różnych sprzedawców zdominowały rynek online. Nie wystarczy jednak na nich być, by odnieść sukces. Współpraca z marketplace’em musi być przemyślana i podparta analizą
Odsetek polskich e-konsumentów ustabilizował się. Od kilku już lat, jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2024” przygotowanego przez Gemius, oscyluje on w okolicy 80 proc. A jeśli e-sklepy, to oczywiście prym wiodą platformy: zakupowe, patrząc oczami klientów, czy też sprzedażowe, jeśli przyjąć perspektywę przedsiębiorców, nazywane też uniwersalnie handlowymi. Z tegorocznego badania przygotowanego przez SW Research na zlecenie Allegro, ale i ubiegłorocznego Santander Consumer Banku, wynika, że wybiera je ponad 70 proc. Polaków.
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu