Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-07-16

kolej

Unijna rewolucja za kilkanaście miliardów euro budzi opór

Działania zaplanowane przez UE miałyby objąć ok. 460 tys. wagonówDziałania zaplanowane przez UE miałyby objąć ok. 460 tys. wagonów

Cyfrowe sprzęgi mają ułatwić i przyspieszyć łączenie wagonów do przewozu towarów

W Unii Europejskiej coraz mocniej jest rozważany pomysł, by we wszystkich wagonach jeżdżących po torach Wspólnoty zamontować tzw. automatyczne sprzęgi cyfrowe. Teraz ogromna większość węglarek, cystern czy platform kolejowych jest łączona za pomocą tzw. sprzęgów śrubowych. Łączenie i rozłączanie wagonu wymaga wejścia pracownika kolejowego zwanego manewrowym między zderzaki i zrzucenia bądź założenia pałąka sprzęgu na hak. W rezultacie formowanie składów trwa dość długo, a czasem bywa też niebezpieczne, bo by zaoszczędzić trochę czasu, pracownicy rozprzęgają wagony w trakcie toczenia się. Stąd propozycja, by w pojazdach montować automatycznej sprzęgi cyfrowe. Rozwiązanie eliminowałoby konieczność ręcznego łączenia składów przez manewrowych. Znacznie skrócony byłby także czas formowania składów, co jednocześnie wpłynęłoby na skrócenie czasu przewozu pojedynczego wagonu od miejsca nadania do miejsca dostawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00