Artykuł
Wszystko o zdrowiu w zasięgu ręki pacjenta
Infolinie NFZ obsłużyły ponad 21,4 mln połączeń. To oznacza, że pod względem liczby dzwoniących niewiele już ustępują numerowi alarmowemu 112, który taki wynik osiąga w rok.
Narodowy Fundusz Zdrowia odpowiada za dwie całodobowe i bezpłatne infolinie: Telefoniczną Informację Pacjenta (TIP) oraz infolinię Narodowego Programu Szczepień przeciw COVID-19 (infolinia 989). Pierwsza w trybie całodobowym została uruchomiona przed wybuchem pandemii - w drugiej połowie 2019 r. - głównie w odpowiedzi na postulaty zgłaszane przez organizacje pacjentów, które mówiły o potrzebie stworzenia ogólnopolskiej, całodobowej infolinii, gdzie pacjenci mogliby uzyskać dotychczas rozproszone informacje o systemie zdrowia.
- Brakowało jednego miejsca, dostępnego dla wszystkich, gdzie w sposób fachowy udzielana byłaby wiedza na temat tego, jak dostać się do uzdrowiska, gdzie oferowana jest najbliższa nocna lub świąteczna opieka lekarska, gdzie jest najbliższy SOR, jaki jest najkrótszy termin do lekarza specjalisty - tłumaczy Paweł Kikosicki, dyrektor departamentu obsługi klientów w NFZ. Podkreśla szeroki zakres dostępnych informacji. - Na infolinii można dowiedzieć się też, w jakiej aptece dostępny jest lek, którego szukamy, jak podpisać umowę na ubezpieczenie dobrowolne z Funduszem, można też porozmawiać ze specjalistami Biura Rzecznika Praw Pacjenta - mówi Paweł Kikosicki.