Artykuł
Budowanie świadomości zaczyna się od dziecka
Edukacja to jeden z najważniejszych elementów popularyzacji zasad zrównoważonego rozwoju. W tej kategorii najlepsza okazała się firma Velvet Care
Jury uhonorowało jednego z największych producentów wyrobów higienicznych w Polsce za program edukacyjny „Velvet. Piątka dla natury”, skierowany zarówno do dzieci, jak i pośrednio do nauczycieli, rodziców i całego środowiska szkolnego. Objęto nim ok. 14 tys. szkół.
Jak wspominano w uzasadnieniu nagrody, w swoich założeniach program „ma przyczyniać się do rozwoju świadomości ekologicznej wśród najmłodszych, która w przyszłości zaprocentuje w codziennych nawykach. Jego celem jest aktywizowanie uczniów do zmieniania na lepsze swojego najbliższego otoczenia i zaszczepienie w dzieciach wiary, że każde, nawet najdrobniejsze działanie na rzecz natury, powtarzane odpowiednio często, ma szansę stać się realną zmianą na większą skalę”.